STUDENT BEHAVIOR REFLECTION ON ONLINE LEARNING IN WETON PERSPECTIVE
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Adi, N. P., Yulianto, R. A., & Zaini, M. Z. (2019). MENUMBUHKAN SIKAP ILMIAH (KOLABORASI, KETERBUKAAN DIRI, DAN TANGGUNG JAWAB) MELALUI PEMBELAJARAN KONTEKSTUAL. SPEKTRA : Jurnal Kajian Pendidikan Sains, 5(2). https://doi.org/10.32699/spektra.v5i2.98
Allport, G. W. (1921). Personality and character. Psychological Bulletin, 18(9). https://doi.org/10.1037/h0066265
Anggrini, D. (2021). FAKTOR-FAKTOR PEMICU STRES PADA SISWA SELAMA PEMBELAJARAN DARING. Jurnal Psikologi Malahayati, 3(1). https://doi.org/10.33024/jpm.v3i1.3605
Fathorrahman, F. (2019). Konsep Fitrah Dalam Pendidikan Islam. Tafhim Al-’Ilmi, 11(1). https://doi.org/10.37459/tafhim.v11i1.3553
Kahar, K. (2020). FITRAH MANUSIA. Jurnal Al-Qalam: Jurnal Kajian Islam & Pendidikan, 8(2). https://doi.org/10.47435/al-qalam.v8i2.233
Lestiyanawati, R., & Adi, N. P. (2021). Persepsi Orang Tua Terhadap Sistem Pembelajaran Online Siswa SD Di Masa Pandemi COVID-19 (Analisis Validitas Dan Reliabilitas Instrumen). Jurnal Pendidikan Dan Teknologi Indonesia, 1(7). https://doi.org/10.52436/1.jpti.59
Milles, M. B., Huberman, M. A., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis A methods Sourcebook Edition 3 (Terjemahan Tjetjep Rohindi Rohidi). In Sage Publications, Inc.
Mohd Zainal Abidin, A. F., & Wan Ahmad, W. A. (2021). Perspektif Psikologi dan Retorik Al-Quran terhadap Aspek Emosi dan Kesopanan Komunikasi dalam Al-Quran. Sains Insani, 6(2). https://doi.org/10.33102/sainsinsani.vol6no2.294
Oviana, W., Sari, C. M., Fajria, F., & Jannah, M. (2021). PARENT’S PERCEPTIONS OF THE HOME BASED SCIENCE LEARNING SYSTEM DURING THE COVID-19 PANDEMIC. BIOTIK: Jurnal Ilmiah Biologi Teknologi Dan Kependidikan, 9(1). https://doi.org/10.22373/biotik.v9i1.7950
Pasehah, A. M., Firmansyah, D., & Adirakasiwi, A. G. (2020). Persepsi Siswa SMA Terhadap Materi Pembelajaran Matematika Secara Online. Jurnal Ilmiah Soulmath : Jurnal Edukasi Pendidikan Matematika, 8(2). https://doi.org/10.25139/smj.v8i2.2903
Pratama, I. G. I., & Cahyaningsih, I. G. A. (2021). Melawat Ke Dunia Virtual Transformasi Guru Sejarah Biasa Menjadi Guru Memesona Abad 21 Di Masa Pembelajaran Jarak Jauh. Candra Sangkala, 3(1). https://doi.org/10.23887/jcs.v3i1.33919
Purwanti, L. (2021). Weton: Penentu Praktik Manajemen Laba. In Weton: Penentu Praktik Manajemen Laba. https://doi.org/10.52893/peneleh.2021.41.lp
Rizaluddin, F., Alifah, S. S., & Khakim, M. I. (2021). Konsep Perhitungan Weton dalam Pernikahan Menurut Prespektif Hukum Islam. YUDISIA : Jurnal Pemikiran Hukum Dan Hukum Islam, 12(1). https://doi.org/10.21043/yudisia.v12i1.9188
Slamet, F. (2021). PERSEPSI SISWA MA ATTARAQQIE KOTA MALANG TERHADAP PEMBELAJARAN ONLINE SELAMA MASA PANDEMI COVID-19. Edu Consilium: Jurnal Bimbingan Dan Konseling Pendidikan Islam, 2(2). https://doi.org/10.19105/ec.v2i2.4954
Suhaeri, B. K. (2020). Persepsi Siswa Homeschooling Terhadap Pembelajaran Online. Jurnal Pendidikan Dan Pemberdayaan Masyarakat (JPPM), 7(1). https://doi.org/10.36706/jppm.v7i1.9959
Suraida, S., Supandi, S., & Prasetyowati, D. (2019). Etnomatematika pada Perhitungan Weton dalam Tradisi Pernikahan Jawa. Imajiner: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 1(5). https://doi.org/10.26877/imajiner.v1i5.4464
Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2). https://doi.org/10.1080/0950069880100204
Utami, N. W., Sayuti, S. A., & Jailani. (2019). Math and mate in javanese primbon: Ethnomathematics study. Journal on Mathematics Education, 10(3). https://doi.org/10.22342/jme.10.3.7611.341-356
Widodo, S. T., & Saddhono, K. (2012). Petangan tradition in Javanese personal naming practice: An ethnoliguistic study. GEMA Online Journal of Language Studies, 12(4).
Yuzulia, I. (2021). The Challenges of Online Learning during Pandemic: Students’ Voice. Wanastra: Jurnal Bahasa Dan Sastra, 13(1). https://doi.org/10.31294/w.v13i1.9759
Zubaidah, D. A. (2019). Penentuan Kesepadanan Pasangan Pernikahan Berdasarkan Perhitungan Weton. Volksgeist: Jurnal Ilmu Hukum Dan Konstitusi, 2(2). https://doi.org/10.24090/volksgeist.v2i2.2907
Zuriati, S., & Briando, B. (2020). PERSEPSI SISWA TERHADAP PEMBELAJARAN ONLINE DI MASA PANDEMI PADA SEKOLAH MENENGAH ATAS NEGERI EMPAT TANJUNGPINANG. Webinar Dan Call for Papers “Menyongsong Era Merdeka Belajar,” June.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um006v6i12022p104-115
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISLLAC indexed by:
ISLLAC : Journal of Intensive Studies on Language, Literature, Art, and Culture
Jurusan Sastra Indonesia, Fakultas Sastra, Universitas Negeri Malang, Indonesia (Department of Indonesian Literature, Faculty of Letters, State University of Malang, Indonesia)
ISSN : 2597-7385 (media online) - SK no. 0005.25977385/JI.3.1/SK.ISSN/2017.09 - 19 September 2017
ISLLAC : Journal of Intensive Studies on Language, Literature, Art, and Culture is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License