PENGEMBANGAN MULTIMEDIA GAME EDUKASI IPA LAPISAN BUMI UNTUK MTS
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Alessi, Stephen M., & Trollip, Stanley R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd. ed. Massachusetts : Allyn & Bacon A Pearson Education Company.
Baddeley, A. 2010. Working Memory. Current Biology, (Online), 20 (4): 136-140 Retrieved from http://www.sciencedirect.com/science/article/puS0960982209021332
Hwang, G.J., Sung, H.Y., Hung, C.M., Huang, I. & Tsai, C.C. (2012). Development of a Personalized Educational Computer Game Based on Students' Learning Styles. Educational Technology Research and Development, 60(4), 623-638. Retrieved May 14, 2019 from https://www.learntechlib.org/p/67714/.
Lee, William W., & Owens, Diana L. (2004). Multimedia-Based Instructional Design . 2rd. ed. San Francisco : Pfeiffer.
Paivon, A. 2006. Dual coding theory and education. Michigan: The University of Michigan School of Education.
Panggayudi, D. S. (2017). Media Game Edukasi Berbasis Budaya Untuk Pembelajaran Pengenalan Bilangan pada Anak Usia Dini. Journal of Mathematics Education, Science and Technology, 255 – 266.
Purba, M. E. (2019). Efektivitas Penggunaan Multimedia Terhadap Peningkatan Motivasi Belajar Siswa Kelas X Sma Negeri 7 Padangsiidmpuan. Jurnal Edugenesis. 1(1), 26 - 35
Ramadhan, H. F., Sitorus, S. H., & Rahmayuda, S. (2019). Game Edukasi Pengenalan Budaya Dan Wisata Kalimantan Barat Menggunakan Metode Finite State Machine Berbasis Android. Jurnal Komputer dan Aplikasi. 07(1), 108-119
Sadiman, Arief S., Rahardjo, R., Haryono, A., & Harjito. (2014). Media Pendidikan (Pengertian, Pengembangan dan Pemanfaatan). Jakarta: Rajawali Pers.
Santoso, M. (2019). Rancang Bangun Game Edukatif Duta Indonesia (Dadu Dan Peta) Indonesia. Konstruktivisme : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 11(1), 20-31. Retrieved from https://ejournal.unisbablitar.ac.id/index.php/konstruktivisme/article/view/663
Samsul, A. H. (2016). Game Edukasi Cepat Tepat Dengan Metode Finite State Machine (Fsm) Pada Smartphone. Malang: Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Surahman, E., & Surjono, H., D. (2017). Pengembangan Adaptive Mobile Learning Pada Mata Pelajaran Biologi Sma Sebagai Upaya Mendukung Proses Blended Learning. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan. 4(1), 26-37
Ujang, N., P., & Hariyanto. (2017). Pengembangan Game Edukasi Berbasis Android Tentang Domain Teknologi Pendidikan. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan. 4(2), 167-184
Virvou, M., Katsionis, G., & Manos, K. (2005). Combining Software Games with Education: Evaluation of its Educational. Educational Technology & Society.
Vitianingsih, A. V. (2016). Game Edukasi Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal INFORM Vol. 1, No. 1, ISSN: 2502-3470.
Wifda, A. R. (2015). Pengembangan Game Edukasi Lingkungan Berbasis Android. Yogyakarta: Univesitas Negeri Yogyakarta.
Yektyastuti, R., & Ikhsan, J. (2016). Pengembangan media pembelajaran berbasis android pada materi kelarutan untuk meningkatkan performa akademik siswa SMA. Jurnal Inovasi Pendidikan IPA. 2(1), 88-99
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um038v2i12019p030
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Wahyu Candra Setyawan, Sulthoni Sulthoni, Saida Ulfa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
JKTP: Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan published by Department of Educational Technology, Faculty of Education, State University of Malang in Collaboration with Asosiasi Program Studi Teknologi Pendidikan Indonesia (APS TPI).
Publisher Address:
Lab. Teknologi Pendidikan, Gd.E2, Lt.1
Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Malang
Jl. Semarang 5, Kota Malang Email: jktp.fip@um.ac.id
========================================================================================================
INDEXED BY | TOOLS | PLAGIARISM CHECK | ARTICLE TEMPLATE |
|
JKTP: Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
JKTP Statistics (Since July 13th, 2020)