SISTEM PENGELOMPOKAN PESERTA DIDIK DI SEKOLAH DASAR NEGERI
Abstract
Abstract: The focus of this research is the base of students grouping, the type of students
grouping, the way of students grouping, the positive and negative effect of students grouping,
the problems of students grouping, and the way to resolve this problems. This research uses
qualitative approach and use case studiesat SD Negeri Model Kota Malang. The result shows
students grouping at this school uses the achievement, the characteristic, and the interest of
students.
Keywords: grouping, students, Elementary School
DOI: https://doi.org/10.17977/um025v1i32017p201
Abstrak: Fokus dari penelitian ini adalah dasar pengelompokan peserta didik, jenis
pengelompokan peserta didik, cara pengelompokan peserta didik, dampak positif dan
negatif pengelompokan peserta didik, kendala dalam pengelompokan peserta didik, dan cara
mengatasi kendala pengelompokan peserta didik. Penelitian ini menggunakan pendekatan
kulitatif jenis studi kasus, dengan lokasi penelitian di SD Negeri Model Kota Malang.
Temuan penelitian menunjukkan pengelompokan peserta didik di sekolah itu menggunakan
jenis prestasi, karakteristik, dan bakat minat peserta didik.
Kata kunci: Pengelompokan, Peserta didik, SD Negeri
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Jurnal Manajemen dan Supervisi Pendidikan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.