Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Melalui Pengembangan Modul Administrasi Kepegawaian Berbasis Strategi Pembelajaran Inkuiri Terbimbing

Fetri Nur Cahyani, Mohammad Arief

Abstract


The purpose of this study is: 1) to produce teaching materials in the form of Guided Inquiry-Based Learning Strategy Module for Personnel Administration for the eleventh grade students of Office Administration Program; 2) determine the feasibility of the module through the validation test; and 3) determine whether or not there is an increase in student learning outcomes between before and after using the module. This type of research is research and development. Research indicates that the product after being validated matter experts and expert modules are fit for use. Student learning outcomes after using this module increases.


Abstrak:  Tujuan penelitian ini adalah 1) menghasilkan bahan ajar yang berupa Modul Administrasi Kepegawaian Berbasis Strategi Pembelajaran Inkuiri Terbimbing untuk siswa SMK kelas XI Program Keahlian Administrasi Perkantoran, 2) mengetahui kelayakan modul melalui uji validasi, dan 3) mengetahui apakah terjadi peningkatan hasil belajar siswa antara sebelum dan setelah menggunakan modul. Jenis penelitian adalah penelitian dan pengembangan.  Hasil Penelitian menunjukkan bahwa produk setelah divalidasi ahli materi dan ahli modul adalah layak digunakan. Hasil belajar siswa setelah menggunakan modul ini mengalami kenaika

 

 


Keywords


module; guided inquiry; personnel administration; learning achievement; modul; inkuiri terbimbing; administrasi kepegawaian; hasil belajar

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License

JPBM is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

 

JPBM indexed by :

  

 

 

 

 JPBM has been accredited by the Minister of Research, Technology and Higher Education of Indonesia No. 21/E/KPT/2018, 9 Juli 2018

 

ISSN (Online) 2527-905X       ISSN (Print) 2461-0828