ANALISIS STRATEGI PROMOSI MUSEUM POS INDONESIA
Abstract
The purpose of this study is to find out how effective the promotion carried out by Museum Pos Indonesia through its social media accounts. The author uses the literature method with a qualitative approach and also observation. The results showed that the lack of interaction of the Museum Pos Indonesia's social media accounts caused little public interest in visiting the Museum Pos Indonesia.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afrivania, G. N., Nugraha, I. G. P., & Widiastini, N. M. A. (2022). Strategi Promosi Pesona Alam Desa Lemukih Berbasis Media Digitalisasi. Jurnal Manajemen Perhotelan Dan Pariwisata, 5(2), 182–189. https://doi.org/10.23887/jmpp.v5i2.46732
Andafi, A. S. (2023). Penyimpanan Koleksi Museum dalam Rangka Kegiatan Preservasi di Museum Pos Bandung. BIBLIOTIKA: Jurnal Kajian Perpustakaan Dan Informasi, 7(1), 123-130.
Apriany, N. (2023). Strategi Pengelolaan Museum Betawi Untuk Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Di Perkampungan Buddaya Betawi Setu Babakan. (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Jakarta).
Atania, C., Rahardjo, P., & Wipranata, B. I. (2020). Strategi Pengelolaan Dan Promosi Museum (Objek Studi: Museum Seni Rupa Dan Keramik, Kelurahan Pinangsia, Kecamatan Taman Sari, Jakarta Barat). Jurnal Sains, Teknologi, Urban, Perancangan, Arsitektur (Stupa), 2(2), 2507-2520.
Damayanti, L. (2023). Media Sosial Sebagai Sarana Pemasaran Museum Benteng Vredeburg Yogyakarta di Masa Pandemi Covid-19 (Doctoral dissertation, Institut Seni Indonesia Yogyakarta).
Dayantri, D., Ramadhani, S., & Syahbudi, M. (2024). Analisis Strategi Pengembangan Kepariwisataan Sejarah di Kota Medan Dengan Metode SOAR (Studi Kasus Museum Negeri Provinsi Sumatera Utara). Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 4(3), 777-790.
Dewi, L. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Nilai Produk Terhadap Kepuasan Pengunjung di Museum Pos Indonesia Bandung. EDUTURISMA, 1(2).
Ferry, F. M. R., Yulius, Y., & Viatra, A. W. (2023). Wayfinding Sebagai Media Promosi Terpadu Pada Museum Negeri Sumatera Selatan. VisArt: Jurnal Seni Rupa dan Design, 1(2), 351-369.
Handoko, B. (2017). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 18(1), 61-72.
Hereyah, Y., & Kusumaningrum, R. (2019). Proses destination branding dalam membentuk citra tujuan wisata museum Indonesia. Jurnal Ilmu Politik dan Komunikasi Volume IX No.
Larasaty, I. (2020). Strategi Pemasaran Upt Museum Balanga sebagai Wisata Edukasi di Kota Palangkaraya. DESKOVI: Art and Design Journal, 3(2), 126-133.
Manisa, T. W. (2018). Analisis Implementasi Pemasaran Strategis Pada Objek Wisata Museum Dr. Yap Prawirohusodo (Doctoral dissertation, Universitas Gadjah Mada).
Maretno, S., & Marlini, M. (2021). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Media Promosi Perpustakaan. Baitul ’Ulum: Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 5(1), 58–71. https://doi.org/10.30631/baitululum.v5i1.98
Nadhifah, K., & Akhda, I. Y. (2024). Strategi Promosi Perpustakaan Universitas Jember Melalui Media Sosial. UNILIB : Jurnal Perpustakaan, 15(1), 15–27. https://doi.org/10.20885/unilib.vol15.iss1.art2
Nengsih, D. S. W. (2022). Pemanfaatan Akun Instagram @Asiafarm.id Sebagai Saranan Promosi Wisata Di Pekanbaru. (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau).
Nurulwaasi, M. M. (2017). Analisis strategi promosi dalam pengembangan pariwisata.
Pradana, D. A. U. (2023). Peran Instagram bagi Museum UGM (Doctoral dissertation, Universitas Gadjah Mada).
Rachmayanti, M., & Nofharina, N. (2018). Analisis Strategi Promosi Dalam Pengembangan Pariwisata (Studi Kasus Pada Pariwisata Kabupaten Purwakarta). eProceedings of Management, 5(1).
Salsabila, A. F. (2022). Strategi Komunikasi Divisi Tata Kelola Administrasi Pt. Pos Indonesia (Persero) Melalui Program Online Tour Museum Pos Indonesia Dalam Memberikan Informasi Kepada Pengunjungnya Di Masa Pandemi Covid-19 (Doctoral dissertation, Universitas Komputer Indonesia).
Shehade, M., & Stylianou-Lambert, T. (2020). Virtual reality in museums: Exploring the experiences of museum professionals. Applied sciences, 10(11), 4031.
Sinaga, D., & Perdana, F. (2022). Aktivitas Pengorganisasian Di Museum Pos Indonesia: Aktivitas Pengorganisasian Di Museum Pos Indonesia. Kabuyutan, 1(3).
Sitorus, A. B. (2020). Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran Jasa Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Memilih Produk Jasa Di Pt. Pos Indonesia (Persero) Kantor Pos Lubuk Pakam 20500.
Tawer, P. V. T. (2022). Strategi Pengembangan Wisata Museum (Studi Di Museum Brawijaya Malang) (Doctoral dissertation, Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Merdeka Malang).
Triono, B. S., & Sari, C. T. (2017). Efektivitas Strategi Pemasaran Online Bagi Museum Kraton Kasunanan Surakarta. Wasana Nyata, 1(2), 46-52.
Ulfah, M., & Nurgroho, W. (2019). Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Kantor Pos Besar Ibu Kota Jakarta. BroadComm, 1(1), 37-47.
Zikrullah, M. (2021). Manajemen Promosi Wisata Pada Instagram Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Aceh (Doctoral dissertation, UIN Ar-Raniry).
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um008v8i22024p506-517
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
BIBLIOTIKA indexed by:














BIBLIOTIKA : Jurnal Kajian Perpustakaan dan Informasi
Prodi Ilmu Perpustakaan, Jurusan Sastra Indonesia, Fakultas Sastra, Universitas Negeri Malang (UM)

BIBLIOTIKA : Jurnal Kajian Perpustakaan dan Informasi is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
| Visitor Statistic