Application of Project Based Learning with Picture and Picture Technique on Creative Writing Skills of Elfchen & Haikus Poetry of Class XI 1 Students of SMAN 7 Malang
Abstract
Keywords
References
Afandi, M., Pd, S., Pd, M., Chamalah, E., Pd, S., Pd, M., Wardani, O. P., Pd, S., & Pd, M. (2013). Model Dan Metode Pembelajaran Di Sekolah.
Ardiyani, D. K. (2010). Penulisan Strukturierte Textwiedergabe Dalam Mata Kuliah Aufsatz 1 Di Jurusan Sastra Jerman Universitas Negeri Malang.
Asri, W. K., Dalle, A., & Achmad, A. K. (2018). Pengajaran sastra bahasa Jerman bagi pemula.
Brookhart, S. M. (2010). How To Assess Higher-Order Thinking Skills In Your Classroom. In ASCD. ASCD.
Bukhori, H. A. (2020). Belajar Gramatika Sambil Berpuisi: Kenapa Tidak?
Citraningrum, D. M. (2016). Menulis puisi dengan teknik pembelajaran yang kreatif. Belajar Bahasa: Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(1).Gerlach, V.S. & Ely, D.P. (1980). Teaching and Media A Systematic Approach. New Jersey: Prentice Hall.
Djalal, F. (2017). Optimalisasi Pembelajaran Melalui Pendekatan, Strategi, dan Model Pembelajaran. Sabilarrasyad: Jurnal Pendidikan dan Ilmu Kependidikan, 2(1), Article 1. https://doi.org/10.46576/jsa.v2i1.115
Dirga, R. (2016). Inovasi Pembelajaran Sastra Pada Mata Pelajaran Bahasa Jerman Di Sma. Cendekia: Journal Of Education And Teaching, 10, 101. Https://Doi.Org/10.30957/ Cendekia.V10i1.86
Elfchen. Retrieved July 28, 2024, From Https://Www.Grundschulkoenig.De/Deutsch/Gedichte/Elfchen/
Ergül, N. R., & Kargın, E. K. (2014). The Effect Of Project Based Learning On Students’ Science Success. Procedia - Social And Behavioral Sciences, 136, 537–541.
Https://Doi.Org/10.1016/J.Sbspro.2014.05.371
Hof, K. (2007). Einfach schreiben, was ist. Peter Sinapius (Hg.): Ich seh'dich so gern sprechen. Künstlerische Methoden in Therapie und Dokumentation, Peter Lang Verlag.
Huda, M. 2015. Model-Model Pengajaran Dan Pembelajaran. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Humam, M. D., & Ardiyani (2020). Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning Melalui Teknik Pembelajaran Storyline Pada Keterampilan Menulis Siswa Kelas XI IBB SMAN 6 Malang / Muhammad Dilan Humam. Universitas Negeri Malang.
Indrawan, E., & Jalinus, Nizwardi, S. (2018). Review Project Based Learning. International Journal of Science and Research, 8(4), 1014–1018. https://doi.org/10.21275/ART20196959
Ismail, R., Rifma, R., & Fitria, Y. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Tematik Berbasis Model PJBL Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(2), 958–965. https://Doi.Org/10.31004/Basicedu.V5i2.808
Mayer, R. E., Heiser, J., & Lonn, S. (2001). Cognitive constraints on multimedia learning: When presenting more material results in less understanding. Journal of educational psychology, 93(1), 187.
Meilantari, N. L. G. (2012). Makna Salju Dalam Kumpulan Haiku &Quot;Issa Haikushuu & Quot; Karya Kobayashi Issa. Universitas Udayana. Https://Www.Academia.Edu/40050892/Makna_Salju_Dalam_Kumpulan_Haiku_Issa _Haikushuu_Karya_Kobayashi_Issa
Mujiburrahman, M., Kartiani, B. S., & Parhanuddin, L. (2023). Asesmen Pembelajaran Sekolah Dasar Dalam Kurikulum Merdeka. Pena Anda: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar, 1(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.33830/Penaanda.V1i1.5019
Müller, K. M. (2020). Kreatives Schreiben Als Ergänzende Lehr- Und Lernmethode Im Studienbegleitenden Deutschunterricht: Theoretische Überlegungen Und Praktische Implementierungen. Diyalog : Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik / Organ Des Türkischen Germanistenverbandes GERDER, 8(2), 312–330. Https://Doi.Org/10.37583/Diyalog.845593
Murniarti, E. (2016). Penerapan metode project based learning dalam pembelajaran. Univ. Kristen Indonesia.
Noor, S. A. (2013). Penulisan elfchen dalam keterampilan menulis siswa kelas XI Bahasa SMA Negeri 1 Lawang (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Malang).
Novianti, R. (2018). Menulis Haiku Pada Mata Pelajaran Bahasa Jerman Siswa Kelas XI SMAN 1 Batu Untuk Pembelajaran Karya Sastra Dengan Tema Familie / Rosmarida Novianti. Universitas Negeri Malang. Program Studi Pendidikan Bahasa Jerman.
Nurfadilla, N., & Pujosusanto, A. (2022). Penerapan Think Talk Write Untuk Meningkatkan Keahlian Menulis Bahasa Jerman Peserta Didik Kelas X Sman 1 Taman. 11.
Nurfadhillah, S., Waro, K., Handayani, N. R., & Ningsih, P. A. (2021). Pengaplikasian Media Pembelajaran Visual Pada Pembelajaran Matematika Sekolah Dasar Bina Bangsa. EDISI, 3(2), 253-263.
Nurhayati, N., Angraeni, L., & Wahyudi, W. (2019). Pengaruh Model Problem Based Learning, Kemampuan Berpikir Kritis Terhadap Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi. Edusains, 11(1), 12–20. Https://Doi.Org/10.15408/Es.V11i1.7464
Nurohmah, E., Rafli, Z., & Hutubessy, E. D. (N.D.). Analisis Kebutuhan Pengembangan Bahan Ajar Berbicara Bahasa Jerman Berbasis Mobile Smartphone Di Era 4.0.
Prakoso, A. R., Seriardana, P., & Adnyani, L. D. S. (2021). Implementasi Genre Based Approach Untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Explanation Text. Indonesian Gender And Society Journal, 2(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.23887/Igsj.V2i1.39206
Rizkasari, E., Rahman, I. H., & Aji, P. T. (2022). Penerapan Model Pembelajaran Project Based Learning Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Dan Kreativitas Peserta Didik. 6.
Sudrajat, A. (2008). Pengertian pendekatan, strategi, metode, teknik, taktik, dan model pembelajaran. Online)(http://smacepiring. wordpress. com), 1-6.
Suprapto, E. (2021). Project Based Learning (PjBL) untuk Penguatan Keterampilan 4C (Comunication, Collaboration, Critical Thinking, Creativity) dalam menghadapi abad 21. Inovasi Pembelajaran Matematika Abad 21, 23.
Suryani, N., Muspawi, M., & Aprillitzavivayarti, A. (2023). Implementasi Kurikulum Merdeka Belajar Di Sekolah Penggerak. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 23(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.33087/Jiubj.V23i1.3291
Ummah, K., & Bukhori, H. A. (2021). Mesostichon With A Project-Based Learning Model In German Subject At Class XI Of SMAN 1 Lawang. Journal Dafina - Journal Deutsch Als Fremdsprache In Indonesien, 5(1), Article 1. Https://Doi.Org/10.17977/Um079v5i12021p1-1
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um079v8i22024p86-97
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
eISSN 2548-1681