PENGARUH GROUP INVESTIGATION BERBASIS SIGIL DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR BIOLOGI
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amalia. 2017. Sofware Sigil. Jakarta:Elex Media Komputindo.
Amal S. Al-Badi. 2014. “Open Source Software (OSS) in Higher Education”: Oman SQU Case Study. World Academy of Science, Engineering and Technology. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences. Vol:8, No:8.
Anne Jordan, Orison dan Annetta Stack. 2008. Approaches to Learning. New York: McGraw-Hill. Open /University Press.
Arikunto, Suharsimi. 2006. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Basri, Hasan. 2015. Paradigma Baru Sistem Pembelajaran. Bandung: Pustaka Setia.
Coon and O.Mitter. 2012. Educational Psychology. New York: McGraw-Hill. Open University Press.
Deni, 2014. Multimedia for Learning. Bandung: Pustaka Setia.
Dian. 2017. Desain multimedia. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Dymiati dan Mudjion. 2000. Evaluasi Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Hamalik. 2004. Evaluasi Hasil Pembelajaran. Yogyakarta: Pustaka Belajar
Hartati, Neneng. 2017. Statistika untuk Analisis Data Penelitian. Bandung: Pustaka Setia
Hung Lin, Ming. 2016. “ A study of the effects of digital learning on learning motivation and learning outcome”. Tung-Fang Design Institute. EURASIA journal of mathematic science and technology education. Taiwan.
Ibrahim R, Syaodih S Nana. 2003. Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Isjoni. 2013. Cooperative Learning. Bandung: Alfabeta.
Jantz, Carrie. 2010. “Motivasi belajar and Online Developmental Student Success”. Department of Student Success. Kaplan University MERLOT. Journal Online Learning and Teaching Vol. 6, No. 4.
Joyce Bruce. Et al. 2000. Models of Teaching. 6th Ed. Allyn & Bacon: London
Karwono dan Heni. 2017. Belajar Dan Pembelajaran Serta Pemanfaatan Sumber Belajar. Depok: Raja Grafindo Persada.
Komara, Endang. 2016. Belajar dan Pembelajaran Interaktif. Bandung: Refika Aditama
Lahey. 2012. Educational Psychology. New York: McGraw-Hill. Open /University Press.
Maharani. 2015. Efektifitas penggunaan E-Book dengan Sigil untuk melatihkan kemampuan berpikir kritis. Universitas Negeri Surabaya
Miftahul Huda, 2011. Belajar dan Proses Pembelajaran Aktif. Jakarta: Bumi Aksara
Munir. 2012. Multimedia: Konsep & Aplikasi dalam Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Nasution. S. 2005. Berbagai Pendekatan dalam Proses Belajar dan Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Ormrod. 2009. Psikologi Pendidikan. Bandung: Refika Aditama
Pintrich. 2010. Psikologi Perkembangan. Jakarta: Kencana Prenada Media Grup.
Purba. Asmariati. 2017. “ Comparison of motivation and student’ learning achievements by using e-learning based schoology and powerpoint on biology material. International journal of humanities social sciences and education. Vol. 4.
Purwanto. 2009. Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Putrawan, I.M. 2017. Pengujian Hipotesis dalam Penelitian. Bandung: Alfabeta
Putri, Dinar. 2017. Aplikasi Sofware Open Source. Bandung: Pustaka Setia.
Ramdania. 2013. Multimedia Open source. Bandung: Pustaka Setia.
Rusman. 2012. Belajar Dan Pembelajaran Berbasis Komputer Mengembangkan Profesionalisme Guru Abad 21. Jakarta: Alfabeta.
Sanjaya, Wina. 2006. Strategi pembelajaran Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan, Jakarta: Kencana Prenadamedia Group.
Simon. 2000. Psikologi Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Slameto. 2003. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya, Edisi Revisi, Jakarta: Rineka Cipta.
Slavin, Robert. 2009. Cooperative Learning. Bandung: Nusa Media.
Subana, dkk. 2015. Statistika Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia
Sudjana, Nana. 2005. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Teddy. 2016. Digital Book. Bandung: Pustaka Setia.
Trianto. 2009. Model-model pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara
Wahab, Rohmalia. 2015. Psikologi Belajar. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Wena, Made. 2016. Strategi pembelajaran Pembelajaran Inovatif Kontemporer. Jakarta: Bumi Aksara
Winkel. 2014. Psikologi Pengajaran. Yogyakarta: Sketsa
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um052v11i1p11-18
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Biology Department, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, Universitas Negeri Malang,Building O-5 Jl. Cakrawala No.2 Malang 65145 Tel / Fax. (0341) 588077 (direct), (0341) 551312 line 262
E-mail: jpb.journal@um.ac.id
Web: s.id/JPB