Students Incubator Business: A Mentorship Program for Creating Promotional Media for Student Micro Businesses Using Canva
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Vinatra, Satriaji. (2023). Peran Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM) dalam Kesejahteraan Perekonomian Negara dan Masyarakat. Jurnal Akuntan Publik, 1(3), 01-08.
Rizki, U. E. (2021). Penerapan E-Commerce Dalam Penguatan Daya Saing Usaha Melalui Startup (Studi Kasus Perusahaan GPS Medan) (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara).
Zettira, S. B. Z., Febrianti, N. A., Anggraini, Z. A., Prasetyo, M. A. W., & Tripustikasari, E. (2022). Pelatihan Aplikasi Canva untuk Meningkatkan Kreativitas Desain Promosi Usaha Mikro Kecil dan Menengah. Jurnal Abdimas Prakasa Dakara, 2(2), 99-105.
Tanjung, R. E., & Faiza, D. (2019). Canva sebagai media pembelajaran pada mata pelajaran dasar listrik dan elektronika. Voteteknika (Vocational Teknik Elektronika Dan Informatika), 7(2), 79-85.
Munarsih, M., Akbar, M. F., Ariyanto, A., Ivantan, I., & Sudarsono, A. (2020). Pelatihan Digital Marketing Dalam Meningkatkan Kompetensi Siswa Untuk Berwirausaha Pada Smk Muhammadiyah Parung-Bogor. Jurnal Pengabdian Dharma Laksana, 3(1), 22-28.
Orisa, M., Faisol, A., & Ashari, M. I. (2024). Teaching Product Design Through The CANVA Application To Enhance The Brand Image Of The Company. Brilliance: Research of Artificial Intelligence, 4(1), 75-80.
Karim, A., & Asrani, D. (2024). Pemanfaatan Aplikasi Canva Untuk Meningkatkan Promosi Produk Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM). JPM: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(3), 279-285.
Pedroso, J. E., Sulleza, R. S., Francisco, K. H. M. C., Noman, A. J. O., & Martinez, C. A. V. (2023). Unlocking the Power of Canva: Students’ Views on Using the All-In-One Tool for Creativity and Collaboration. Journal of Digital Learning and Distance Education, 2(2), 443-461.
Çelik, H. C. (2018). The Effects of Activity-Based Learning on Sixth Grade Students’ Achievement and Attitudes Towards Mathematics Activities. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(5), 1963-1977.
Carpenter, M., Rentschler, J., & Zee, S. (2019). Mastery Learning in Action: One District's Journey Toward the Continuous Improvement of Assessment Practices to Positively Impact Student Learning. Purdue Journal of Service-Learning and International Engagement, 6(1), 14.
Gamage, K. A., Perera, D. S., & Wijewardena, M. D. N. (2021). Mentoring and Coaching as a Learning Technique in Higher Education: the Impact of Learning Context on Student Engagement in Online Learning. Education Sciences, 11(10), 574.
Chaudhuri, J. D. (2020). Stimulating Intrinsic Motivation In Millennial Students: A New Generation, A New Approach. Anatomical Sciences Education, 13(2), 250-271.
Toriqularif, M. (2019). Penelitian evaluasi pendidikan. Addabana: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(2), 66-76.
Paling, S., Makmur, A., Albar, M., Susetyo, A. M., Putra, Y. W. S., Rajiman, W., ... & Irvani, A. I. (2024). Media Pembelajaran Digital. TOHAR MEDIA.
Akbar, J. S., Dharmayanti, P. A., Nurhidayah, V. A., Lubis, S. I. S., Saputra, R., Sandy, W., ... & Yuliastuti, C. (2023). Model & Metode Pembelajaran Inovatif: Teori Dan Panduan Praktis. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Chakti, G. (2019). The Book Of Digital Marketing: Buku Pemasaran Digital (Vol. 1). Celebes Media Perkasa.
Annisa, Z. N., & Wulansari, D. (2024). Pemanfaatan media sosial Instagram sebagai media promosi di Staffee. ca Bouquet Sidoarjo. Musytari: Jurnal Manajemen, Akuntansi, dan Ekonomi, 6(4), 31-40.
Saptono, Y. J. (2016). Motivasi dan keberhasilan belajar siswa. REGULA FIDEI: Jurnal Pendidikan Agama Kristen, 1(1), 181-204.
Damayanti, H., Rizky, N. N., & Sofiyah, K. (2024). Pengaruh Apresiasi dan Motivasi dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa Madrasah Ibtidaiyah Kelas Rendah. LANCAH: Jurnal Inovasi Dan Tren, 2(2b), 829-834.
Fuadiy, M. R. (2021). Evaluasi Pembelajaran Sebagai Sebuah Studi Literatur. DIMAR: Jurnal Pendidikan Islam, 3(1), 173-197.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um010v7i22024p76-80
Refbacks
- There are currently no refbacks.
![]() | Letters in Information Technology Education (LITE) |