Implementation of Quizziz Media to Train German Listening Skill of Class X MAN 1 Malang City Students
Abstract
This article aims to describe the process of applying Quizziz media to train German language listening skills of class X MAN 1 Malang City students and student responses to the application of the media. This study used a qualitative descriptive method in conducting research and there were 31 students of class X Religion MAN 1 Malang who became the data sources. Researchers used data collection instruments in the form of questionnaire sheets and observation sheets. The results of this study indicate that the application of Quizizz media to practice listening skills in German in class X Religion MAN 1 Malang runs smoothly and conducively. In addition, students said that Quizizz is an interesting medium to use in learning German in class because this media has attractive features and displays in the form of audio and images.
Full Text:
PDFReferences
Agustia, Sri Devi. 2012. Pembelajaran Model Games Untuk meningkatkan
Kemampuan Kosakata Bahasa Inggris Siswa. Dari
https://sumsel.kemenag.go.id/files/sumsel/file/file/TULISAN/
dzmg1353830080.pdf
Diakses pada 4 Mei 2020
Aini, Yulia Isratul. 2019. Pemanfaatan Media Pembelajaran Quizizz untuk
Pembelajaran Jenjang Pendidikan Dasar dan Menengah Bengkulu. Dari
http://jurnal.umb.ac.id/index.php/kependidikan/article/view/567/429
Diakses pada 3 Mei 2020
Dewi, Nyoman Ayu Purnama dkk. 2017. The Implementation of Mobile Assisted
Language Learning (MAAL) Strategy Through Quizizz Application in
Gramme Class Of Englisch Language Education Undiksha.
Dari http://www.jurnal.unsyiah.ac.id/JPSI/article/view/14284. Diakses pada
November 2019.
Fanani, Moc. Zeinal. 2018. Strategi Pengembangan Soal Higher Order Thinking
Skill (Hots) Dalam Kurikulum 2013.
Dari https://jurnal.iainkediri.ac.id/index.php/edudeena/article/view/582/455
Diakses pada 3 Mei 2020.
Kurniaman, Otang & Huda, Muhammad Nailul. 2018. Penerapan Strategi
Bercerita Untuk Meningkatkan Keterampilan Menyimak Siswa Kelas III SD
Muhamadiyah 6 Pekanbaru.
Dari https://
www.ejournal.unri.ac.id/index.php/JPFKIP/article/download/6284/5732.
Diakses pada 1 November 2019
Pello, Alfa Charisma Sardjono. 2018. Keefektifan Pembelajaran Kooperatif Tipe
Teams Games Tournament (TGT) Berbantuan Media Kahoot Untuk Topik
Persamaan Kuadrat Pada Siswa Kelas X SMA IPH 2 Surabaya.
Dari
http://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/buana_matematika/article/view/1733.
Diakses pada 3 November 2019.
Rusmana, Indra Martha. 2019. Pembelajaran Matematika Menyenangkan Dengan
Aplikasi Kuis Online Quizizz.
Dari https://journal.unsika.ac.id/index.php/sesiomadika/article/view/2249
Diakses pada 23 Januari 2019
Safitri, Desy & Putra, ZE Ferdi Fauzan. 2019. Pemberdayaan Kelompok Guru
Dalam Membuat Media Pembelajaran Quizizz.
Dari http://seminar.umpo.ac.id/index.php/SNPP2019/article/view/335.
Diakses pada 3 November 2019.
Siskawati, Maya & Pujiati, Pujiati. 2016. Pengembangan Media Pembelajaran
Monopoli Untuk Meningkatkan Minat Belajar Geografi Siswa.
Dari http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JSS/article/view/11522. Diakses
pada 3 November 2019.
Sugiyono. 2006. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif,
Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta
Sukmanasa, Elly dkk. 2017. Pengembangan Media Pembelajaran Komik Digital
Pada Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Bagi Siswa Kelas V Sekolah
Dasar Di Kota Bogor. Dari
http://jurnal.untirta.ac.id/index.php/jpsd/article/view/2138. Pada diakses 4
November 2019.
Wihartanti, Liana Vivian dkk. 2019. Penggunaan Aplikasi Quizizz Berbasis
Smartphone Dalam Membangun Kemapuan Berpikir Kritis.
Dari http://seminar.umpo.ac.id/index.php/SNPP2019/article/view/335.
Diakses 3 November 2019.
Yana, Annisa Ulfa dkk. 2019. Analisis Pemahaman Konsep Gelombang Mekanik
Melalui Aplikasi Online Quizizz.
Dari http://www.jurnal.unsyiah.ac.id/JPSI/article/view/14284. Diakses 3
November 2019.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um079v4i12020p48-54
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
eISSN 2548-1681