Implementation of Quizziz Media to Train German Listening Skill of Class X MAN 1 Malang City Students

Agung Perdana Sakti, Lilis Afifah

Abstract


This article aims to describe the process of applying Quizziz media to train German language listening skills of class X MAN 1 Malang City students and student responses to the application of the media. This study used a qualitative descriptive method in conducting research and there were 31 students of class X Religion MAN 1 Malang who became the data sources. Researchers used data collection instruments in the form of questionnaire sheets and observation sheets. The results of this study indicate that the application of Quizizz media to practice listening skills in German in class X Religion MAN 1 Malang runs smoothly and conducively. In addition, students said that Quizizz is an interesting medium to use in learning German in class because this media has attractive features and displays in the form of audio and images.


Full Text:

PDF

References


Agustia, Sri Devi. 2012. Pembelajaran Model Games Untuk meningkatkan

Kemampuan Kosakata Bahasa Inggris Siswa. Dari

https://sumsel.kemenag.go.id/files/sumsel/file/file/TULISAN/

dzmg1353830080.pdf

Diakses pada 4 Mei 2020

Aini, Yulia Isratul. 2019. Pemanfaatan Media Pembelajaran Quizizz untuk

Pembelajaran Jenjang Pendidikan Dasar dan Menengah Bengkulu. Dari

http://jurnal.umb.ac.id/index.php/kependidikan/article/view/567/429

Diakses pada 3 Mei 2020

Dewi, Nyoman Ayu Purnama dkk. 2017. The Implementation of Mobile Assisted

Language Learning (MAAL) Strategy Through Quizizz Application in

Gramme Class Of Englisch Language Education Undiksha.

Dari http://www.jurnal.unsyiah.ac.id/JPSI/article/view/14284. Diakses pada

November 2019.

Fanani, Moc. Zeinal. 2018. Strategi Pengembangan Soal Higher Order Thinking

Skill (Hots) Dalam Kurikulum 2013.

Dari https://jurnal.iainkediri.ac.id/index.php/edudeena/article/view/582/455

Diakses pada 3 Mei 2020.

Kurniaman, Otang & Huda, Muhammad Nailul. 2018. Penerapan Strategi

Bercerita Untuk Meningkatkan Keterampilan Menyimak Siswa Kelas III SD

Muhamadiyah 6 Pekanbaru.

Dari https://

www.ejournal.unri.ac.id/index.php/JPFKIP/article/download/6284/5732.

Diakses pada 1 November 2019

Pello, Alfa Charisma Sardjono. 2018. Keefektifan Pembelajaran Kooperatif Tipe

Teams Games Tournament (TGT) Berbantuan Media Kahoot Untuk Topik

Persamaan Kuadrat Pada Siswa Kelas X SMA IPH 2 Surabaya.

Dari

http://jurnal.unipasby.ac.id/index.php/buana_matematika/article/view/1733.

Diakses pada 3 November 2019.

Rusmana, Indra Martha. 2019. Pembelajaran Matematika Menyenangkan Dengan

Aplikasi Kuis Online Quizizz.

Dari https://journal.unsika.ac.id/index.php/sesiomadika/article/view/2249

Diakses pada 23 Januari 2019

Safitri, Desy & Putra, ZE Ferdi Fauzan. 2019. Pemberdayaan Kelompok Guru

Dalam Membuat Media Pembelajaran Quizizz.

Dari http://seminar.umpo.ac.id/index.php/SNPP2019/article/view/335.

Diakses pada 3 November 2019.

Siskawati, Maya & Pujiati, Pujiati. 2016. Pengembangan Media Pembelajaran

Monopoli Untuk Meningkatkan Minat Belajar Geografi Siswa.

Dari http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JSS/article/view/11522. Diakses

pada 3 November 2019.

Sugiyono. 2006. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif,

Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta

Sukmanasa, Elly dkk. 2017. Pengembangan Media Pembelajaran Komik Digital

Pada Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Bagi Siswa Kelas V Sekolah

Dasar Di Kota Bogor. Dari

http://jurnal.untirta.ac.id/index.php/jpsd/article/view/2138. Pada diakses 4

November 2019.

Wihartanti, Liana Vivian dkk. 2019. Penggunaan Aplikasi Quizizz Berbasis

Smartphone Dalam Membangun Kemapuan Berpikir Kritis.

Dari http://seminar.umpo.ac.id/index.php/SNPP2019/article/view/335.

Diakses 3 November 2019.

Yana, Annisa Ulfa dkk. 2019. Analisis Pemahaman Konsep Gelombang Mekanik

Melalui Aplikasi Online Quizizz.

Dari http://www.jurnal.unsyiah.ac.id/JPSI/article/view/14284. Diakses 3

November 2019.




DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um079v4i12020p48-54

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

View My Stats

Flag Counter

 

 

 

 

eISSN 2548-1681