PEMANFAATAN MEDIA LEMBAR BALIK FLANEL UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MENGENAL BILANGAN 1 SAMPAI 10 SISWA TUNAGRAHITA KELAS I SDLB
Abstract
Abstract:The aim of this research is to describe a learning using flanel flipchart media to improve learning outcomes recognizing numbers 1 to 10 and to describe learning outcomes after using the flanel flipchart media for students with intellectual disability in the class I SDLB. This research uses classroom action research (CAR), which consists of planning, implementation, observation, and reflection. The results showed that the flanel flipchart media can increase learning outcomes recognizing numbers 1 to 10 students with intellectual disabilty in the class I SDLB.
Abstrak:Tujuan penelitian ini adalah mendeskripsikan pembelajaran menggunakan media lembar balik flanel dalam meningkatkan hasil belajar mengenal bilangan 1 sampai 10 dan untuk mendiskripsikan hasil peningkatan setelah menggunakan media lembar balik flanel pada siswa tunagrahita kelas I SDLB. Penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian tindakan kelas (PTK), yang terdiri dari perencanaan, pelaksanaan, pengamatan, dan refleksi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa media lembar balik flanel dapat meningkatkan hasil belajar mengenal bilangan 1 sampai 10 siswa tunagrahita kelas I SDLB.
Keywords
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.17977/um031v1i42015p282-288
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2016 Jurnal Ortopedagogia

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
"Jurnal Ortopedagogia" is Indexing by:
View My Stats