Influence of jabbalabab.com Site Media as a German Online Learning Support on Learning Motivation of XI Grade Students at SMA Negeri 7 Malang
Abstract
Knowing the influence of the uses of Jabbalab.com site media as a German online learning support on learning motivation of XI grade students of SMA Negeri 7 Malang is this researchs aim. T Quasi-experimental method used to identify the impact between each variables, which the result will answer whether Ha or H0 accepted or not. In this research, datas obtained from the results of pre-questionnaire and post-questionnaire. Finally, the result of this research is Ha was accepted, which sounds that there is an influence of the uses of Jabbalab.com site media as a German online learning support on learning motivation of XI grade students of SMA Negeri 7 Malang.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afandi, M. C. (2021). The Implementation of JABBALAB Online Site as a Source of Independent Learning for German Students, State University of Malang. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 5(1), 51-56. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/21804
Ardiansyah, B. I., & Kurniawan, D. 2019. Instructional Media Development “Dakon” to Improve Speaking Skill OF SMA Negeri 5's 10th Grade Students. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 3(1), 26-30. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/7923/6651
Arsyad, A. 2014. Media Pembelajaran, Edisi Revisi. Jakarta: Rajawali Pers.
Dewi, F. K. K. U. 2018. Pengembangan media pembelajaran berbasis android" funologie" untuk materi peta dan sistem fonem bahasa Jerman pada matakuliah Deutsche phonologie. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 2(2), 238-247. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/6084
Duli, N. 2019 Metodologi Penelitian Kuantitatif: Beberapa Konsep Dasar untuk Penulisan Skripsi & Analisis Data dengan SPSS. Yogyakarta: Deepublish. Dari https://books.google.co.id/books?id=A6fRDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=id#v=onepage&q&f=false
Hamdani. 2011. Strategi Belajar Mengajar. Bandung: Pustaka Setia.
Hamid, et al. 2020. Media Pembelajaran. Medan: Yayasan Kita Menulis. Dari https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=npLzDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA1&dq=media+pembelajaran+adalah&ots=Nr4x8wKWQW&sig=6wOvQMikdPw2hvVQxH6Fo82zy9M&redir_esc=y#v=onepage&q=media%20pembelajaran%20adalah&f=false
Khuluq, F. K. 2017. Pengaruh Penerapan Multimedia Interaktif Menggunakan Authoring Tool Lectora terhadap Motivasi dan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Akuntansi Perusahaan Jasa. Skripsi tidak diterbitkan. Malang: FE UM.
Mayangsari, D. J. 2019. The Application of the Mobile Learning Game “Duschans Schulweg” as the Vocabulary Training for the Topic “Schule” in the Class 10 of the Main Course at SMA Negeri I Malang. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 3(1), 31-35. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/7945
Permatasari, N.A., 2020. Development of Zine Medium for German Learning with Familie Theme. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 4(2), pp.49-53. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/16586
Pratiwi, A. N. 2017. Pengaruh Media Pembelajaran Audiovisual dengan Aplikasi Powtoon terhadap Motivasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Akuntansi. Skripsi tidak diterbitkan. Malang: FE UM.
Prawira, P. A. 2017. Psikologi Pendidikan dalam Perspektif Baru. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Purba, et al. 2020. Pengantar Media Pembelajaran. Dari Pengantar Media Pembelajaran - Google Books
Putriningtias, A. D., & Kurniawan, D. 2021. The Development of Android Based Game „Weiβt du das?“ for Learning German Vocabulary with Wohnung Themes, 5(1), 16-20. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/17120
Rohmah, N. 2020. Psikologi Pendidikan. Surabaya: CV. Jakad Media Publishing. Dari https://books.google.co.id/books?id=NsfZDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=id&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
Rosyidah, A. and Wijayati, P.H., 2019. How Does the Distance Tandem Help the Learning Motivation?. Journal DaFIna-Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 3(1), pp.12-19. Darihttp://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/6398
Uno, H. B. 2016. Teori Motivasi dan Pengukurannya Analisis di Bidang Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara. Dari https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=v_crEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR2&ots=mFXb_NNI-s&sig=fqAvhqkQ3kXBFxRu4BlmGspEo6k&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um079v6i12022p61-71
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
eISSN 2548-1681