The Use of Quizzory as a Learning Media to Practice German Grammar for 10th Grade IPS 1 Students at MAN 2 Samarinda
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anggita, Z. 2020. Penggunaan Powtoon sebagai Solusi Media Pembelajaran di Masa Pandemi COVID-19. Konfiks: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajaran, 7(2), 47. DOI: https://doi.org/10.26618/jk.v7i2.4538.
Çeker, E. & Özdamlı, F. 2017. What “Gamification” Is and What It’s Not. European Journal of Contemporary Education, 6(2), 221-228. DOI: 10.13187/ejced.2017.2.221.
Coggle, P., & Schenke, H. 2011. Complete German (Volume 1). Jakarta: Kesaint Blanc.
Efriana, E. 2021. Problems of Online Learning during Covid-19 Pandemic in EFL Classroom and the Solution. JELITA: Journal of English Language Teaching and Literature, 2(1), 39-40. Dari https://jurnal.stkipmb.ac.id/index.php/jelita/article/view/74/52.
Hadi, S. 2016. Pemeriksaan Keabsahan Data Penelitian Kualitatif pada Skripsi. Jurnal Ilmu Pendidikan, (Online), 22(1), 74-75, Dari http://journal.um.ac.id/index.php/jip/article/view/8721/4194.
Hasanah, D. H. 2019. Penerapan Media Pembelajaran Quizizz untuk Melatih Kemampuan Gramatika Mahasiswa Jurusan Sastra Jerman Universitas Negeri Malang. (Skripsi Tidak Diterbitkan). Malang: Universitas Negeri Malang.
Hasanah, H. 2016. Teknik-teknik Observasi. UIN Walisongo Journals, 8(1). Dari https://journal.walisongo.ac.id/index.php/attaqaddum/article/download/1163/932.
Helbig, G., & Buscha, J. 1991. Deutsche Grammatik: Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig: Langenscheidt.
König, J., Jäger-Biela, D. J., & Glutsch, Nina. 2020. Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-609. DOI: 10.1080/02619768.2020.1809650.
Krumm H. - J., Fandrych C., Hufeisen B., & Riemer C. 2010. Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. German as Foreign Language. Berlin/New York: de Gruyter. Dari http://www.gfl-journal.de/2-2011/rez-szurawitzki.pdf.
Moleong, L. J. 2015. Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Noor, M. 2021. Media Pembelajaran Berbasis Teknologi. Jakarta Barat: PT. Multi Kreasi Satudelapan.
Peraturan Menteri Pendidikan dan Budaya Republik Indonesia Nomor 64 Tahun 2014 tentang Peminatan Pada Pendidikan Menengah. Kemdikbud (online). Dari https://jdih.kemdikbud.go.id.
Peraturan Menteri Pendidikan dan Budaya Republik Indonesia Nomor 36962 Tahun 2020 tentang Pembelajaran Secara Daring dan Bekerja dari Rumah untuk Mencegah Penyebaran COVID-19. SE Mendikbud (online). Dari https://www.kemdikbud.go.id.
Piankovska, V. I. 2020. Übungstypen zum Leseverstehen im Fremdsprachenunterricht. Educational Dimension, 54(2), 84-85. DOI: https://doi.org/10.31812/educdim.v54i2.3871.
Sabandar, G. N. C., Supit, N. R., & Suryana, H. T. E. 2018. Kahoot! Bring the Fun Into the Classroom!. Indonesian Journal of Informatics Education, 2(2), 127¯ 128. DOI: 10.20961/ijie.v2i2.26244.
Sakti, A. P. 2020. Penerapan Media Quizizz untuk Melatih Keterampilan Menyimak Bahasa Jerman Siswa Kelas X MAN 1 Malang. Journal Deutsch als Fremdsprache in Indonesien, 4(1), 49-50. Dari http://journal2.um.ac.id/index.php/dafina/article/view/15210/6670.
Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta.
Susilana, R. & Riyana, C. 2018. Media Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Suryadi, A. 2020. Teknologi dan Media Pembelajaran. Sukabumi: CV Jejak.
Quizzory. 2022. About. quizzory.in/#about-us-page.
Zamsinar, Mannahali, M., Rijal, S. 2021. Penggunaan Media Kahoot terhadap Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Jerman. Phonologie: Journal of Language and Literature, 2(1), 43-45. DOI: https://doi.org/10.26858/phonologie.v2i1.25683.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um079v8i12024p26-35
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
eISSN 2548-1681