Kesediaan Guru Pendidikan Khas dalam Melaksanakan Mata Pelajaran Asas Tanaman
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdul R. H., (2016). Kesediaan Pengetahuan Kemahiran dan Sikap Guru Pendidikan Khas Bermasalah Pembelajaran Mengajar Kemahiran Hidup Pertanian. Universiti Kebangsaan Malaysia
Anne, G.P, M. Soe & Liisa R. (2012). Evaluation of Entrepreneurial Development Coaching: Changing the Teacher’s Thinking and Action on Entrepreneurship. Annual of Innovation Entreptreneurship 3.
Awang L. & M. H. D., (2016). Hubungan antara Kepimpinan Transformasional Guru Besar dengan Komitmen Guru Pendidikan Khas Integrasi Di Kedah. Jurnal Kepimpinan Pendidikan. Bil. 3, Isu 1
Anizam M. Y., Manisah M.A.& Amla M. S.. (2013). Pendidikan Vokasional Pelajar Berkeperluan Khas Ke Arah Memenuhi Pasaran Pekerjaan. Proceeding of the International Conference on Social Science Research, IC ICSSR 2013. 4-5 June 2013, Penang, Malaysia. E-ISBN 978-11768-1-8.
Anizam M. Y., Manisah M. A., & Salleh, Amla M.. (2012). Penerapan Kemahiran Kebolehkerjaan dalam kalangan Pelajar Berkeperluan Khas. Paper presented at the Seminar Kebangsaan Majlis Dekan Pendidikan IPTA 2012, Hotel Puteri Pasific, Johor Bahru.
Airulliza. (2012). Pengaruh minat dalam amalan motivasi terhadap pembelajaran pelajar-pelajar tingkatan empat. Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Cameron, H. & Nunkoosing, K. (2012). Lecturer perspectives on dyslexia and dyslexic Students within one faculty at one university in England. Teaching in Higher Education, 17(3), 341-352
Fleming A.R & Fairweather J.S. (2012). The Role of Postsecondary Education in the Path From High School to Work for Youth With Disabilities. Career Development and Transition for Exceptional Individuals 2012 35: 132
Hollins, E.R. (2011). Teacher Preparation For Quality Teaching. Journal of Teacher Education. 62 (4); 395-407
Haznurah Z. & Mohd Z. G.I(2012). Tekanan emosi guru pendidikan khas di sekolah. Journal of Special Needs Education, Volume 2, 2012, Pages 138 to 149.
Jabatan Pembangunan Kemahiran. (2012). Panduan Pelaksanaan Dan Syarat Pentauliahan Pusat Bertauliah Di Bawah Sistem Persijilan Kemahiran Malaysia Berasaskan Standard Kemahiran Pekerjaan Kebangsaan 2012. Kementerian Sumber Manusia, Malaysia. 63
Jessica Jawing. (2012). Bangunan Harus Mesra OKU. Terbitan Borneo Post Online Sarawak: Malaysia.
Kementerian Pendidikan Malaysia. (2013). Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025. Putrajaya Malaysia; Kementerian Pendidikan Malaysia. www.moe.gov.my
Kementerian Pelajaran Malaysia. (2012). Laporan Awal Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia. (2011). Perangkaan Pengajian Tinggi Malaysia 2010. Putrajaya; Bahagian Perancangan dan Penyelidikan KPT.
Melissa, Ng L., Yen, Abdullah, & See, Ching M., (2011). Employment of people with disabilities in Malaysia: Drivers and inhibitors. International Journal of Special Education, 26(1), 112-124. Pelan Strategik Interim 2012. Kementerian Pendidikan Malaysia. Diperoleh pada Mei 23, 2017 daripada http;//www.moe.gov.my/pdf
Mohd H. A., (2008). Persepsi Pensyarah Institut Perguruan Gaya Terhadap Tahap Penguasaan dan Kemahiran ICT. Jurnal Ilmiah Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya 1: 81-100
Mohd M. K.,(1990). Kaedah Penyelidikan Pendidikan. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa & Pustaka
Mohd. S., Mohd. R. and Arshad, M. (2010). Masalah Guru Pendidikan Khas Program Integrasi Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Hidup Di Sekolah Menengah, Daerah Kota Tinggi, Johor. Masalah Guru Pendidikan Khas Program Integrasi Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Hidup Di Sekolah Menengah , Daerah Kota Tinggi.
Noraini I., (2013). Education for All Malaysian perspective. Selangor; Seri Kembangan.
Norfadhilah N., (2014). Penilaian Pencapaian Objektif program pembudayaan keusahawanan (PPK) di Politeknik Malaysia. Tesis Dr. Fal. Universiti Kebangsaan Malaysia.
Noraini A., Mohd H., Mohd Y., & Nur, A. (2015). Vocational Education as a Career Pathway for Students with Learning Disabilities : Issues and Obstacles in the Implementation. International Journal of Education and Social Science 2(3): 98–104.
Noor Aini, Zamri dan Zahara. (2012). Pengajaran kemahiran komunikasi bagi murid-murid bermasalah pembelajaran teruk. Jurnal Pendidikan Bahasa melayu. 2 (2). pp. 11-18.
Shahrina H. & Siti H. M., (2010). Faktor penghalang penerapan ciri keusahawanan dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah mengikut perspektif guru. Institutional Repository. UTM.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i12018p066
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Jurnal ORTOPEDAGOGIA
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
"Jurnal Ortopedagogia" is Indexing by:
View My Stats