Citedness at Scopus Database

Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran was cited by 53 articles on the SCOPUS database since 2014. (Last update, April 28th, 2023). 

The following list is in alphabetical order by the names of the authors cited based on the articles in Scopus: 

  1. Abdillah, A. F., Degeng, I. N. S., & Husna, A. (2020). Pengembangan buku suplemen dengan teknologi 3D augmented reality sebagai bahan belajar tematik untuk siswa kelas 4 SD. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(2), 111-118. Retrieved from www.scopus.com

  2. Ahyar, S., & Soepriyanto, Y. (2019). Implementasi model pembelajaran problem based learning (PBL) pada mata pelajaran pendidikan pancasila dan kewarganegaraan (PPKn). JINOTEP, 5(2), 74-80. Retrieved from www.scopus.com

  3. Alfiana, H., Karyono, H., & Gunawan, W. (2021). Analisis Butir Tes Keterampilan Berpikir Kritis Dan Pengetahuan Prosedural Grammar Bahasa Inggris. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran8(1), 20-29. Retrieved from www.scopus.com

  4. Anugerah, S. Y., Ulfa, S., & Husna, A. (2020). Pengembangan video pembelajaran bahasa isyarat indonesia (bisindo) untuk siswa tunarungu di sekolah dasar. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(2), 76-85. Retrieved from www.scopus.com

  5. As’at, M., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2018). The development of eglish instructional design social learning network (SLN)-based using auction (interested based negotiation) strategy. JINOTEP, 4(1), 15-21. Retrieved from www.scopus.com

  6. Azhari, S. C., Rosali, E. S., Firmansyah, M. F., & Maulana, H. Z. (2022). Investigating Family and Peer Support on Learning Habits and Achievements in Online Learning. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran: Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran9(2), 136-144. Retrieved from www.scopus.com

  7. Besare, S. D. (2020). Hubungan Minat Dengan Aktivitas Belajar Siswa JINOTEP (Jurnal Inovasi Teknologi Pembelajaran), 7, 18-25. Retrieved from www.scopus.com

  8. Cahyanto, B., & Afifulloh, M. (2020). JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran Kaji.Dan Ris.Dalam Teknol.Pembelajaran, 7, 49-56. Retrieved from www.scopus.com

  9. Daar, G. F., & Nasar, I. (2021). Teachers challenges in the learning process during the covid-19 pandemic in rural areas | daar | JINOTEP (jurnal inovasi dan teknologi pembelajaran): Kajian dan riset dalam teknologi pembelajaran. Retrieved from www.scopus.com

  10. Efendi, Y. A., Adi, E. P., & Sulthoni. (2020). Pengembangan media video animasi MG pada mata pelajaran IPA di SDN pandanrejo 1 kabupaten malang. Jinotep (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 6(2), 97-102. Retrieved from www.scopus.com

  11. Firdaus, S., & Hamdu, G. (2020). Pengembangan mobile learning video pembelajaran berbasis STEM (Science, Technology, Engineering And Mathematics) di sekolah dasar. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(2), 66-75. Retrieved from www.scopus.com

  12. Hakim, A., Setyosari, P., Degeng, N. S., & Kuswandi, D. (2018). Pengaruh strategi pembelajaran (pembelajaran berbasis proyek vs pembelajaran langsung) dan motivasi belajar. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 3(1), 1-13. Retrieved from www.scopus.com

  13. Hendratmoko, T., Kuswandi, D., & Setyosari, P. (2017). Tujuan pembelajaran berlandaskan konsep pendidikan jiwa merdeka ki hajar dewantara [learning objectives based on ki hajar Dewantara’s concept of free spirit education]. Jinotep, 3(2), 152-157. Retrieved from www.scopus.com

  14. Hidayati, A. S., Adi, E. P., & Praherdhiono, H. (2019). Pengembangan media video pembelajaran untuk meningkatkan pemahaman materi gaya kelas IV di SDN sukoiber 1 jombang. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 6(1), 45-50. Retrieved from www.scopus.com

  15. Kurniawan, D. C., Kuswandi, D., & Husna, A. (2018). Pengembangan media video pembelajaran pada mata pelajaran IPA tentang sifat dan perubahan wujud benda kelas IV SDN merjosari 5 malang. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 4(2), 119-125. Retrieved from www.scopus.com

  16. Kurniawan, F., Istiningrum, R., & Nuha, S. (2017). Pengembangan lembar kerja siswa berorientasi kecakapan hidup pada materi sistem indera manusia untuk siswa sma kelas XI. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 2, 338-341. Retrieved from www.scopus.com

  17. Lukman, I., & Ulfa, A. (2020). Meningkatkan kemampuan kognitif kimia siswa SMA melalui pengembangan media pembelajaran berbasis android. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(2), 157-164. Retrieved from www.scopus.com

  18. Maulidina, M. A., Susilaningsih, S., & Abidin, Z. (2018). Pengembangan Game Based Learning Berbasis Pendekatan Saintifik Pada Siswa Kelas Iv Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran4(2), 113-118.

  19. Ma’unah, S., Ulfa, S., & Adi, E. (2020). Pengembangan kurikulum muatan lokal sebagai upaya pelestarian budaya seni musik hadrah al-banjari. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(1), 42-48. Retrieved from www.scopus.com

  20. Melinda, V. A., Degeng, N. S., & Kuswandi, D. (2022). Pengembangan media video pembelajaran IPS berbasis virtual field trip (VFT) pada kelas V sdnu kratonkencong. Jinotep, 3(2), 158-164. Retrieved from www.scopus.com

  21. Mufdalifah, M. (2017). Personalized learning dan multimedia berbasis komputer masih perlukah guru? JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, , 50-57. Retrieved from www.scopus.com

  22. Nikolawatin, Z., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2019). Pengembangan media tutorial bahasa isyarat untuk siswa tunarungu SLB BC kepanjen. Jinotep J.Inov.Dan Teknol.Pembelajaran Kaji.Dan Ris.Dalam Teknol.Pembelajaran, 6(1), 15-22. Retrieved from www.scopus.com

  23. Ningsih, S. (2020). Persepsi mahasiswa terhadap pembelajaran daring pada masa pandemi covid-19. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 7(2), 124-132. Retrieved from www.scopus.com

  24. Parumbuan, M. D. (2017). Pengembangan bahan ajar berbasis web untuk matakuliah desain pesan. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset dalam Teknologi Pembelajaran2(2), 323-329. Retrieved from www.scopus.com

  25. Pinontoan, K. F., Walean, M., & Lengkong, A. V. (2021). Pembelajaran daring menggunakan e-modul pada flipped classroom statistika untuk meningkatkan kemampuan bernalar dan intensi berwirausaha. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 8(1), 1-10. Retrieved from www.scopus.com

  26. Pradana, I., Setyosari, P., & Sulthoni, S. (2020). JINOTEP, 7, 26-32. Retrieved from www.scopus.com

  27. Prasetiyo, T. K., Setyosari, P., & Sihkabuden, S. (2018). Pengembangan Media Augmented Reality untuk program keahlian teknik gambar bangunan di sekolah menengah kejuruan. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran4(1), 37-46. Retrieved from www.scopus.com

  28. Pratama, U. N. (2020). Analisis gaya belajar mahasiswa pendidikan seni pertunjukan berdasarkan modalitas preferensi sensori. JINOTEP J.Inov.Teknol.Pembelajaran, 7(2), 107-115. Retrieved from www.scopus.com

  29. Purnomo, E., Pangarsa, N., Andri, K. B., & Saeri, M. (2015). Efektivitas metode penyuluhan dalam percepatan transfer teknologi padi di Jawa Timur. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran1(2), 191-204. Retrieved from www.scopus.com

  30. Ramadhan, A., Jalinus, N., Ta'ali, T., & Mulianti, M. (2021). JINOTEP (jurnal inov. dan teknol. pembelajaran) kaji. dan ris. Dalam Teknol.Pembelajaran, 8, 91-100. Retrieved from www.scopus.com

  31. Rorita, M., Ulfa, S., & Wedi, A. (2018). Pengembangan multimedia interaktif berbasis mobile learning pokok bahasan perkembangan teori atom mata pelajaran Kimia kelas x SMA Panjura Malang. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 4, 70-75. Retrieved from www.scopus.com

  32. Sambung, D., Sihkabuden, S., & Ulfa, S. (2018). Pengembangan mobile learning berbasis gamification untuk penguasaan kosakata bahasa jepang kelas X SMAN 1 garum. Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP), 3 Retrieved from www.scopus.com

  33. Sambung, D., Sihkabuden, S., & Ulfa, S. (2018). Pengembangan mobile learning berbasis gamifikasi untuk penguasaan kosakata bahasa jepang kelas X SMAN 1 garum. Jinotep J.Inov.Dan Teknol.Pembelajaran Kaji.Dan Ris.Dalam Teknol.Pembelajaran, 3(2) Retrieved from www.scopus.com

  34. Sary, F. P., Prasetio, A., & Moslem, M. (2021). Analisis Faktor-Faktor Kesuksesan E-Learning dalam Meningkatkan Proses Belajar Mengajar Di Universitas Telkom. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran8(2), 194-206.

  35. Setiawan, A., Praherdhiono, H., & Sulthoni, S. (2019). Penggunaan Game Edukasi Digital Sebagai Sarana Pembelajaran Anak Usia Dini. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(1), 39-44.

  36. Sulistiana, D. R., Sulton, S., & Toenlioe, A. J. (2015). PengembanganPaketBahan ajar bahasa korea berbantuan mobile device untuk kelas X di SMA DiponegoroTumpang JINOTEP (JurnalInovasi dan TeknologiPembelajaran). Kajian Dan RisetDalamTeknologiPembelajaran, 2, 249-261. Retrieved from www.scopus.com

  37. Surahman, E. (2019). Integrated mobile learning system (imoles) sebagai upaya mewujudkan masyarakat pebelajar unggul era digital. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 5, 50-56. Retrieved from www.scopus.com

  38. Ulfa, S. (2017). Mobile seamless learning” sebagai model pembelajaran masa depan. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 1(1), 11-19. Retrieved from www.scopus.com

  39. Ulfa, S., Setyosari, P., & Miranti, Y. N. (2016). Pembelajaran bahasa kedua (mandarin-HSK 3) berbasis mobile learning. Jinotep, 3(1), 101-104. Retrieved from www.scopus.com

  40. Ulyana, A., Abidin, Z., & Husna, A. (2019). JINOTEP (Jurnal Inov.Dan Teknol.Pembelajaran), 5, 81. Retrieved from www.scopus.com

  41. Ulyana, A., Abidin, Z., & Husna, A. (2019). Pengembangan video pembelajaran kalor untuk siswa kelas vii. Jurnal Inovasi Teknologi Pembelajaran (JINOTEP), 5(2), 81-86. Retrieved from www.scopus.com

  42. Wedi, A., & Praherdhiono, H. (2020). Pengembangan multimedia mobile learning berbasis smartphone android materi huruf madura untuk SD negeri 1 perante kabupaten situbondo JINOTEP (jurnal inovasi dan teknologi pembelajaran). Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 6, 103-110. Retrieved from www.scopus.com

 

The following is a list of JINOTEP articles cited by other articles in the Scopus database sorted by the highest number of cited as of April 28, 2023

1. Ningsih, S. (2020). Persepsi mahasiswa terhadap pembelajaran daring pada masa pandemi covid-19. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(2), 124-132. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i22020p124 

Cited by:
  1. Yanto, H., Hidayah, R., Hajawiyah, A., Baroroh, N., & Wibowo, A. (2021). Developing operational accounting competencies during the pandemic using emergency online learning. Cogent Education8(1), 1926405. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1926405 
  2. Soesanto, R. H., & Dirgantoro, K. P. S. (2021). Welcome back to face-to-face: A novel Indonesian issue of students' perceptions towards learning transition. Issues in Educational Research31(4), 1249-1269. http://doi/abs/10.3316/informit.326947079103953
  3. Muhfahroyin, M., Wibowo, S. B., Achyani, A., Sujarwanta, A., & Riswanto, R. (2021). The Differences of Perception between Students and Lecturers in Response to the Conspiration Theories and Hazard of Covid-19. In 1st Asia Pacific International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, IEOM 2021 (pp. 560-568). http://www.ieomsociety.org/china2021/papers/241.pdf 
  4. Prawira, Y. A., Ayundhari, V. L., & Kurnia, T. (2021). Exploring Students’ Affective on Using Asynchronous Learning During the Pandemic Period. Jurnal Pendidikan Islam7(1), 33-50. https://doi.org/10.15575/jpi.v7i1.9740 
  5.  Awan Asri, S., Banindra Yudha, C., Anungrat Herzamzam, D., & Dwiprabowo, R. (2021, September). Development of Evaluation Tools Using Quizizz Application In Indonesian Lessons. In Proceedings of the 5th International Conference on Learning Innovation and Quality Education (pp. 1-11). https://doi.org/10.1145/3516875.3517005 
  6. Prabawangi, R. P., Fatanti, M. N., & Ananda, K. S. (2021). After a Year of Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: A Survey of Indonesian Undergraduate Students' Opinions and Behaviors. Asian Journal of University Education17(4), 418-431. https://eric.ed.gov/?id=EJ1328425
  7. Warsihna, J. A. K. A., Ramdani, Z. U. L. M. I., Amri, A. N. D. I., & Kosasih, F. R. (2022). Online Learning Model During COVID-19 Pandemic: Exploration of Perceptions, Attitudes and Knowledge through Mix Method Analysis in Elementary School Teacher Training Program. Perspectives of Science & Education59(5). 
  8. Walid, A., Oktaria, S. D., Putra, R. E., & Susanto, E. (2022). Development of an ethnophysic-based module in the Mandailing Tribe, West Pasaman Regency as science teaching materials. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 2165, No. 1, p. 012030). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/2165/1/012030
  9. Craig, C. J., Windari, R., & Amann, W. Anti-corruption Action: A Project-Based Anti-corruption Education Model During COVID-19. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.907725 
  10. Sari, S. M., Indra, R. L., Ordila, R., Niriyah, S., Lestari, R. F., Rasyid, T. A., & Anggara, F. (2022). Learning experience about human anatomy of health students during the pandemic COVID-19: A phenomenological study. [Experiencia de aprendizaje sobre anatomía humana de estudiantes de salud durante la pandemia de COVID-19: un estudio de fenomenología] Gaceta Medica De Caracas, 130, S1087-S1093. doi:10.47307/GMC.2022.130.s5.31 
  11. Rahmat, W., Tiawati, R. L., Rahardi, R. K., & Saaduddin, S. (2024). How international students can well understand adapted online collaboration project? The case of BIPA learners. Journal of Pedagogical Research8(1), 143-158.

2. Surahman, E. (2019). Integrated mobile learning system (imoles) sebagai upaya mewujudkan masyarakat pebelajar unggul era digital. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran5(2), 50-56. http://dx.doi.org/10.17977/um031v5i22019p050 

Cited by:

  1. Atmojo, I. R. W., Ardiansyah, R., & Saputri, D. Y. (2020, September). The Enhancement of Pedagogical Competence And Teachers' Profesiaonlism of Elementary School Teachers to Accelerate The Digilization Era in The Education Field Through Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics (STEAM) Approach. In Proceedings of the 4th International Conference on Learning Innovation and Quality Education (pp. 1-4). https://doi.org/10.1145/3452144.3452198 
  2. Ninghardjanti, P., Indrawati, C. D. S., Dirgatama, C. H. A., & Wirawan, A. W. (2021). An Analysis on the Need for Mobile Learning-Based Interactive Learning Media in Vocational High School. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1737, No. 1, p. 012017). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1737/1/012017
  3. Hermita, N., Alim, J. A., Putra, Z. H., Putra, R. A., Anggoro, S., & Aryani, N. (2023). The Effect of STEM Autonomous Learning City Map Application on Students’ Critical Thinking Skills. International Journal of Interactive Mobile Technologies17(3). https://doi.org/10.3991/ijim.v17i03.34587
  4. Hermita, N., Alim, J. A., Putra, Z. H., Nasien, D., & Wijoyo, H. Developing STEM autonomous learning city map application to improve critical thinking skills of primary school teacher education students. 

3. Melinda, V. A., Degeng, N. S., & Kuswandi, D. (2018). Pengembangan Media Video Pembelajaran Ips Berbasis Virtual Field Trip (Vft) Pada Kelas V Sdnu Kratonkencong. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran3(2), 158-164. http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i22017p158 

Cited by:  
  1. Khotimah, S. H., Krisnawati, N. M., Abusiri, & Budi, A. S. (2021, March). Contribution of virtual field trip and spatial intelligence toward the improvement in science learning achievement of elementary school student’s. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2320, No. 1, p. 020046). AIP Publishing LLC. https://doi.org/10.1063/5.0037619 
  2. Kurniawan, B., Shrestha, R. P., Astina, I. K., Hadi, N., Irawan, L. Y., Kurniawati, E., & Wiradimadja, A. (2022). Developing a Virtual Nature Laboratory of Faculty Social Science (LAV-FIS) to Assists Field-Based Learning during Pandemic: A Need Analysis Review. International Journal of Interactive Mobile Technologies16(7). https://doi.org/10.3991/ijim.v16i07.28481 

4. Anugerah, S. Y., Ulfa, S., & Husna, A. (2020). Pengembangan video pembelajaran bahasa isyarat Indonesia (bisindo) untuk siswa tunarungu Di sekolah dasar. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(2), 76-85. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i22020p076 

Cited by:
  1. Muspita, R., Hufad, A., Nandiyanto, A. B. D., Fernandes, R., Akbar, A., Manullang, T. I. B., & Trinalia, R. (2020). Developing a media to teach chemical technology to students with hearing impairments. Journal of Engineering Education Transformations34(Special Issue). 10.16920/jeet/2020/v34i0/157850 
  2. Marlina, M., Ningsih, Y. T., Fikry, Z., & Fransiska, D. R. (2022). Bisindo-based rational emotive behaviour therapy model: study preliminary prevention of sexual harassment in women with deafness. The Journal of Adult Protectionhttps://doi.org/10.1108/JAP-09-2021-0032 
  3. Dewahrani, Y. R., Miarsyah, M., Mahapranawati, D. K., Hakim, D., & Rambat, R. (2024, January). Sign language vocabulary to support biology learning for deaf and hard-of-hearing students. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2982, No. 1). AIP Publishing.
5. Hidayati, A. S., Adi, E. P., & Praherdhiono, H. (2019). Pengembangan media video pembelajaran untuk meningkatkan pemahaman materi gaya kelas IV di SDN Sukoiber 1 Jombang. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(1), 45-50. http://dx.doi.org/10.17977/um031v6i12019p045 

Cited by:
  1. Setyaedhi, H. S., Rusijono, & Hidayati, A. (2019). Problem-based learning model in practice-oriented student work sheets for integrated social sciences. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 5(5), 635-646. Retrieved from www.scopus.com 
  2. Nandiyanto, A. B. D., Simbara, A. T., Mudzakir, A., & Maryanti, R. (2020). Improving the learning process in producing bio-charcoal briquettes from durian peels/banana midrib with various particle sizes and composition to high school students. Journal of Engineering Education Transformations, 34(Special Issue), 32-42. doi:10.16920/jeet/2020/v34i0/157849 

6. Hendratmoko, T., Kuswandi, D., & Setyosari, P. (2018). Tujuan Pembelajaran Berlandaskan Konsep Pendidikan Jiwa Merdeka Ki Hajar Dewantara. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran3(2), 152-157. http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i22017p152 

Cited by: 

  1. Ernawati, M. D. W., Sudarmin, S., Asrial, A., Muhammad, D., & Haryanto, H. (2022). Creative Thinking of Chemistry and Chemistry Education Students in Biochemistry Learning through Problem Based Learing with Scaffolding Strategy. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia11(2), 282-295. https://doi.org/10.15294/jpii.v11i2.33842 
  2. Ernawati, M., Damris, M., Nevriansyah, E., Fitriani, R., & Putri, W. A. (2022). How Scaffolding Integrated with Problem Based Learning Can Improve Creative Thinking in Chemistry?. European Journal of Educational Research11(3), 1349-1361. 10.12973/eu-jer.11.3.1349  

7. Kurniawan, F. H., Istiningrum, R., & Nuha, S. A. (2017). Pengembangan lembar kerja siswa berorientasi kecakapan hidup pada materi sistem indera manusia untuk siswa SMA kelas XI. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran2(2), 338-341. http://dx.doi.org/10.17977/um031v2i22016p338 

Cited by: 

  1. Setyaedhi, H. S., Rusijono, & Hidayati, A. (2019). Problem-based learning model in practice-oriented student work sheets for integrated social sciences. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 5(5), 635-646. Retrieved from www.scopus.com 
  2. Listiyani, L. R., Widyawati, A., Wijayanti, A., Ernawati, T., & Susanti. (2022, December). Outdoor learning-based edupreneur science on waste processing materials. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2600, No. 1, p. 020013). AIP Publishing LLC. https://doi.org/10.1063/5.0115851 
8. Daar, G. F., & Nasar, I. (2021). Teachers challenges in the learning process during the covid-19 pandemic in rural areas. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran8(2), 186-193. http://dx.doi.org/10.17977/um031v8i22021p186 
 
Cited by: 
  1. Khairiah, K., Mubaraq, Z., Asmendri, A., Hendriani, S., Musa, D. T., & Sihombing, A. A. (2022). Delegitimization of Leadership in Overcoming Difficulties in Online Learning during the COVID-19 Pandemic. World Journal on Educational Technology: Current Issues14(3), 726-739. https://doi.org/10.18844/wjet.v14i3.7209 
  2. Daar, G. F., Supartini, N. L., Sulasmini, N. M. A., Ekasani, K. A., Lestari, D., & Kesumayathi, I. A. G. (2023). Students’ Perception of the Use of Learning Management System in Learning English for Specific Purpose During the Pandemic: Evidence From Rural Area in Indonesia. Journal of Language Teaching and Research14(2), 403-409. https://doi.org/10.17507/jltr.1402.16
  3. Yüzbaşıoğlu, M. K., Yüzbaşıoğlu, H. B., Tekkol, İ. A., & Kaymakcı, S. (2023). Primary School Teachers' Experiences in the Distance Education. Education & Science/Egitim ve Bilim48(215).

9. Ulyana, A., Abidin, Z., & Husna, A. (2019). Pengembangan Video Pembelajaran Kalor untuk Siswa Kelas VII. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 5(2), 81-86. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v5i22019p081 

Cited by:

  1. La Aca, A., Sulisworo, D., & Maruto, G. (2020). The validity of flipped classroom learning videos on the material of parabolic motion. Universal Journal of Educational Research8(10), 4863-4869. https://www.hrpub.org/download/20200930/UJER58-19591354.pdf
  2. Dewantara, D., Mahtari, S., & Misbah, M. (2021). Create an interactive video about alternative energy sources from fruits to optimize student creativity. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1760, No. 1, p. 012019). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1760/1/012019 

10. Pinontoan, K. F., Walean, M., & Lengkong, A. V. (2021). Pembelajaran daring menggunakan e-modul pada flipped classroom statistika untuk meningkatkan kemampuan bernalar dan intensi berwirausaha. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran8(1), 1-10. http://dx.doi.org/10.17977/um031v8i12021p001 

CIted by:

  1. Ridlo, S. (2022). Scientific Literacy-Based Flipped Classroom Virtual Strategy for Biology Learning in New Normal Era. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia11(4) 672-683ttps://doi.org/10.15294/jpii.v11i4.38247 
 
11. Ramadhan, A., Jalinus, N., Ta’ali, T., & Mulianti, M. (2021). Pengembangan Modul Elektronik Berbasis Model Pembelajaran Self Directed Learning pada Mata Pelajaran Pengelasan. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 8(1), 91-100. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v8i12021p091

Cited by: 

  1. Dewantara, D., Sofianto, E. W. N., & Munawaroh, D. (2021, November). Physics e-module: A review and bibliometric analysis. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 2104, No. 1, p. 012008). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/2104/1/012008

12. Pratama, U. N. (2020). Analisis gaya belajar mahasiswa pendidikan seni pertunjukan berdasarkan modalitas preferensi sensori. JINOTEP Jurnal Inovasi Teknologi Pembelajaran7(2), 107-115. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i22020p107 

Cited by: 

  1. Pratama, U. N., & Surahman, E. (2021, September). Perceptions of Performing Arts Education Students' on Infographic-based Presentations as Learning Media for Online Meeting Video. In 2021 7th International Conference on Education and Technology (ICET) (pp. 140-146). IEEE. 10.1109/ICET53279.2021.9575085 

13. Lukman, I. R., & Ulfa, A. M. (2020). Meningkatkan Kemampuan Kognitif Kimia Siswa SMA Melalui Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android. JINOTEP (Jurnal Inov. dan Teknol. Pembelajaran) Kaji. dan Ris. Dalam Teknol. Pembelajaran7(2), 157-164. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i22020p157 

Cited by: 

  1. Kurniawan, C., Dhiyaulkhaq, M., Wijayati, N., Kasmui, K., Nasekhah, D., & Ismail, M. H. (2022). Android-Based Mobile Learning Application Design: Its Implementation and Evaluation for Aiding Secondary School Students' to Study Inorganic Compound Nomenclature. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia11(3) 469-476https://doi.org/10.15294/jpii.v11i3.38243 

14. Besare, S. D. (2020). Hubungan minat dengan aktivitas belajar siswa. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran): Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(1), 18-25. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i12020p018 

Cited by: 

  1. Hamdu, G., Mulyadiprana, A., Mukti, H., Yulianto, A., & Karlimah, K. (2021, July). Learning device in the “STEMpedia” mobile learning application. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1987, No. 1, p. 012014). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1987/1/012014

15. Ma'unah, S. T., Ulfa, S., & Adi, E. P. (2020). Pengembangan kurikulum muatan lokal sebagai upaya pelestarian budaya seni musik hadrah al-banjari. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(1), 42-48. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i12020p042 

Cited by: 

  1. POHAN, R. S. D., & AMIN, I. (2022). Local Content Curriculum Based on Malay Cultural Genre to Face the Challenges of Globalization for A High Quality of Life. Quality-Access to Success23(187).

16. Cahyanto, B., & Afifulloh, M. (2020). Electronic Module (E-Module) Berbasis Component Display Theory (CDT) Untuk Matakuliah Pembelajaran Terpadu. JINOTEP (Jurnal Inov. dan Teknol. Pembelajaran) Kaji. dan Ris. Dalam Teknol. Pembelajaran7(1), 49-56. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i12020p049 

Cited by: 

  1. Misbah, M., Sasmita, F. D., Dinata, P. A. C., Deta, U. A., & Muhammad, N. (2021, February). The validity of introduction to nuclear physics e-module as a teaching material during covid-19 pandemic. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1796, No. 1, p. 012070). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1760/1/012052

17. Nurhidayat, B., Wedi, A., & Praherdhiono, H. (2020). Pengembangan Multimedia Mobile Learning Berbasis Smartphone Android Materi Huruf Madura untuk SD Negeri 1 Perante Kabupaten Situbondo. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(2), 103-110. http://dx.doi.org/10.17977/um031v6i22020p103 

Cited by: 

  1. Ninghardjanti, P., Indrawati, C. D. S., Dirgatama, C. H. A., & Wirawan, A. W. (2021). An Analysis on the Need for Mobile Learning-Based Interactive Learning Media in Vocational High School. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1737, No. 1, p. 012017). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1737/1/012017

18. Firdaus, S., & Hamdu, G. (2020). Pengembangan mobile learning video pembelajaran berbasis STEM (Science, Technology, Engineering And Mathematics) di sekolah dasar. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran7(2), 66-75. http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i22020p066 

Cited by: 

  1. Hermita, N., Alim, J. A., Putra, Z. H., Putra, R. A., Anggoro, S., & Aryani, N. (2023). The Effect of STEM Autonomous Learning City Map Application on Students’ Critical Thinking Skills. International Journal of Interactive Mobile Technologies17(3). https://doi.org/10.3991/ijim.v17i03.34587 

19. Efendi, Y., Adi, E., & Sulthoni, S. (2020). Pengembangan Media Video Animasi Motion Graphics pada Mata Pelajaran IPA Di SDN Pandanrejo 1 Kabupaten Malang. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 6(2), 97-102. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v6i22020p097

Cited by: 

  1. Indrawati, D., Dezas Perdani, Y., Nadelia, F., & James Moloney, M. (2021, October). The Effectiveness of Motion Graphics in Improving Students' English Ability during the COVID-19 Pandemic. In 2021 13th International Conference on Education Technology and Computers (pp. 347-353). https://doi.org/10.1145/3498765.3498819 

20. Pradana, I., Setyosari, P., & Sulthoni, S. (2020). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Berbasis Android Pada Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam Materi Cahaya. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 7(1), 26-32. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v7i12020p026 

Cited by: 

  1. Nugroho, H. A., Prayogo, H., Haryanto, A., & Billah, A. (2022, December). Development of Android mobile learning on the subject of static electricity for class IX junior high school students. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2468, No. 1, p. 050005). AIP Publishing LLC. https://doi.org/10.1063/5.0102495 

21. Nikolawatin, Z., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2019). Pengembangan Media Tutorial Bahasa Isyarat Untuk Siswa Tunarungu SLB BC Kepanjen. JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(1), 15-22. http://dx.doi.org/10.17977/um031v6i12019p015 

CIted by: 

  1. Anggraeni, M. E., Maulania, I., & Sarinastiti, W. (2020, September). Interactive learning media for hearing-impaired children using Indonesian sign language (SIBI)—Simple sentence arrangement. In 2020 International Electronics Symposium (IES) (pp. 662-668). IEEE. 10.1109/IES50839.2020.9231955 

22. Ahyar, A., Sihkabuden, S., & Soepriyanto, Y. (2019). Implementasi Model Pembelajaran Problem Based Learning(PBL) Pada Mata Pelajaran Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan (PPKN). Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 5(2), 74-80. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v5i22019p074

Cited by: 

  1. Yunus, M., Setyosari, P., Utaya, S., & Kuswandi, D. (2020). The effect of a student’s major and achievement motivation on their ability to solve citizenship problems. International Journal of Innovation, Creativity, and Change11(6), 425-441. https://www.ijicc.net/images/Vol11iss6/11641_Yunus_2020_E_R.pdf

23. Sambung, D., Sihkabuden, S., & Ulfa, S. (2018). Pengembangan Mobile Learning Berbasis Gamifikasi untuk Penguasaan Kosakata Bahasa Jepang Kelas X SMAN 1 Garum. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 3(2), 121-129. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i22017p121 

Cited by: 

  1. Husmildin, R. S. P. P., Rosyid, H. A., & Elmunsyah, H. (2020, September). Developing Gamified Mobile Learning to Increase Student Motivation to Learn WAN Technology for Vocational High School Students. In 2020 4th International Conference on Vocational Education and Training (ICOVET) (pp. 218-222). IEEE. 10.1109/ICOVET50258.2020.9229957 

24. Hakim, A., Setyosari, P., Degeng, N., & Kuswandi, D. (2018). Pengaruh Strategi Pembelajaran (Pembelajaran Berbasis Proyek VS Pembelajaran Langsung) dan Motivasi Belajar. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 3(1), 1-13. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i12016p001

Cited by: 

  1. Safaruddin, S., Degeng, I. N. S., Setyosari, P., & Murtadho, N. (2020). The Effect of PjBL with WBL Media and Cognitive Style on Students’ Understanding and Science-Integrated Concept Application. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia9(3), 384-395. https://doi.org/10.15294/jpii.v9i3.24628 

25. Rorita, M., Ulfa, S., & Wedi, A. (2018). Pengembangan Multimedia Interaktif Berbasis Mobile Learning Pokok Bahasan Perkembangan Teori Atom Mata Pelajaran Kimia Kelas X SMA Panjura Malang. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 4(2), 70-75. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i22018p076 

Cited by: 

  1. Tuerah, R. R. M., & Tuerah, R. M. (2019, December). Constructivism approach in science learning. In 5th International Conference on Education and Technology (ICET 2019) (pp. 234-237). https://www.ijicc.net/images/vol5iss5/Part_2/55202_Tuerah_2020_E_R.pdf 

26. Prasetiyo, T., Setyosari, P., & Sihkabuden, S. (2018). Pengembangan Media Augmented Reality untuk Program Keahlian Teknik Gambar Bangunan Di Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 4(1), 37-46. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i12017p037

Cited by:

  1. Rejekiningsih, T., Maulana, I., Budiarto, M. K., & Qodr, T. S. (2023). Android-based augmented reality in science learning for junior high schools: Preliminary study. International Journal of Evaluation and Research in Education, 12(2), 630-637. doi:10.11591/ijere.v12i2.23886 

28. Kurniawan, D., Kuswandi, D., & Husna, A. (2018). Pengembangan Media Video Pembelajaran Pada Mata Pelajaran IPA Tentang Sifat Dan Perubahan Wujud Benda Kelas IV SDN Merjosari 5 Malang. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 4(2), 119-125. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i22018p119

Cited by:

  1. Muspita, R., Hufad, A., Nandiyanto, A. B. D., Fernandes, R., Akbar, A., Manullang, T. I. B., & Trinalia, R. (2020). Developing a media to teach chemical technology to students with hearing impairments. Journal of Engineering Education Transformations34(Special Issue). 10.16920/jeet/2020/v34i0/157850 

29. As’at, M., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2018). The Development Of Eglish Instructional Design Social Learning Network (SLN)-Based Using Auction (Interestedbased Negotiation) Strategy. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 4(1), 15-21. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v4i12017p015

Cited by:

  1. Alfiriani, A., Setyosari, P., Ulfa, S., & Praherdhiono, H. (2022). Developing networked online learning designs and its effectiveness on the works of students in education: Case studies in Indonesia. JOTSE12(1), 4-20. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8368388

30. Sambung, D., Sihkabuden, S., & Ulfa, S. (2018). Pengembangan Mobile Learning Berbasis Gamifikasi untuk Penguasaan Kosakata Bahasa Jepang Kelas X SMAN 1 Garum. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 3(2), 121-129. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i22017p121

Cited by: 

  1. Rahardja, U., Aini, Q., Graha, Y. I., & Tangkaw, M. R. (2019, December). Gamification framework design of management education and development in industrial revolution 4.0. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1364, No. 1, p. 012035). IOP Publishing. 10.1088/1742-6596/1364/1/012035 

31. Ulfa, S. (2017). “Mobile Seamless Learning” Sebagai Model Pembelajaran Masa Depan. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 1(1), 11-19. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v1i12014p011 

Cited by: 

  1. Fahyuni, E. F., Wasis, W., Bandono, A., & Arifin, M. B. U. B. (2020). Integrating Islamic Values and Science for Millennial Students’ Learning on Using Seamless Mobile Media. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia9(2), 231-240. https://doi.org/10.15294/jpii.v9i2.23209 

32. Mufdalifah, M. (2017). Personalized Learning dan Multimedia Berbasis Komputer Masih Perlukah Guru?. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 1(1), 50-57. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v1i12014p050

Cited by:

  1. Tuerah, R. R. M., & Tuerah, R. M. (2019, December). Constructivism approach in science learning. In 5th International Conference on Education and Technology (ICET 2019) (pp. 234-237). https://www.ijicc.net/images/vol5iss5/Part_2/55202_Tuerah_2020_E_R.pdf 

33. Parumbuan, M. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Web untuk Matakuliah Desain Pesan. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 2(2), 323-329. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v2i22016p323

Cited by:

  1. Affandi, L., Rahmat, M., & Supriadi, U. (2021). A Thematic Digital Quran Learning Model in Islamic Religious Education. Jurnal Pendidikan Islam, 7(2), 181-194. doi:https://doi.org/10.15575/jpi.v7i2.15062

34. Miranti, Y., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2018). Pembelajaran Bahasa Kedua (Mandarin-HSK 3) Berbasis Mobile Learning. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 3(1), 101-104. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v3i12016p101

Cited by:
  1. Zahra, S. A. W. F., Kurniawan, Y., Anwar, N., & Cabezas, D. (2021, November). Combining Mobile and Traditional Learning to Learn Mandarin Language. In 2021 7th International HCI and UX Conference in Indonesia (CHIuXiD) (Vol. 1, pp. 44-49). IEEE.0.1109/CHIuXiD54398.2021.9650677
35. Sulistiana, D., Sulton, S., & Toenlioe, A. (2015). Pengembangan Paket Bahan Ajar Bahasa Korea Berbantuan Mobile Device Untuk Kelas X Di SMA Diponegoro Tumpang. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 2(1), 249-261. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v2i12015p249 
 
Cited by: 
  1. Ensiyawatin, A. Z., & Astina, I. K. (2021, May). Development of Supplementary Contextual Teaching Materials Based on Ecotourism and Natural Resource Management. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science (Vol. 747, No. 1, p. 012007). IOP Publishing. 10.1088/1755-1315/747/1/012007 
36. Purnomo, E., Pangarsa, N., Andri, K., & Saeri, M. (2015). Efektivitas Metode Penyuluhan dalam Percepatan Transfer Teknologi Padi Di Jawa Timur. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran, 1(2), 191-204. doi:http://dx.doi.org/10.17977/um031v1i22015p191

Cited by: 
  1. Ediset, E., Anas, A., & Alianta, A. A. (2023, September). The innovations transfer methods and model on cattle farmers in migrants' areas in Dharmasraya Regency, West Sumatra. In E3S Web of Conferences (Vol. 373, p. 01005). https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2023E3SWC.37301005E/abstract 

 37. Abdillah, A. F., Degeng, I. N. S., & Husna, A. (2020). Pengembangan buku suplemen dengan teknologi 3D augmented reality sebagai bahan belajar tematik untuk siswa kelas 4 SD. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran6(2), 111-118. Retrieved from www.scopus.com

Cited by;

  1. Nurrahmah, I., & Hermawan, H. D. (2023, June). The development of juz amma learning media for Aisyiyah’s Qur’an education place student of Intan Permata. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2727, No. 1). AIP Publishing.

38. Alfiana, H., Karyono, H., & Gunawan, W. (2021). Analisis Butir Tes Keterampilan Berpikir Kritis Dan Pengetahuan Prosedural Grammar Bahasa Inggris. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran8(1), 20-29. Retrieved from www.scopus.com

Cited by: 

  1. Alfiana, H., Karyono, H., & Gunawan, W. (2022). THE APPLICATION OF SAMR MODEL AND SELF-EFFICACY ON CRITICAL THINKING AND PROCEDURAL KNOWLEDGE. LLT Journal: A Journal on Language and Language Teaching25(1), 200-217.

39. Azhari, S. C., Rosali, E. S., Firmansyah, M. F., & Maulana, H. Z. (2022). Investigating Family and Peer Support on Learning Habits and Achievements in Online Learning. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran: Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran9(2), 136-144. Retrieved from www.scopus.com

Cited by: 

  1. Alsayer, A. A. (2023). Learners’ Experiences in an Online Learning Environment: An Analysis of the Impact of International Collaboration. SAGE Open13(4), 21582440231208524.

40. Maulidina, M. A., Susilaningsih, S., & Abidin, Z. (2018). Pengembangan Game Based Learning Berbasis Pendekatan Saintifik Pada Siswa Kelas Iv Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran4(2), 113-118.

 

Sources: https://www.scopus.com/results/results.uri?src=dm&sort=plf-f&st1=Jinotep&st2=&sid=dea69602ca686e6d69f8dfc50f6de56e&sot=b&sdt=b&sl=22&s=TITLE-ABS-KEY%28Jinotep%29&cl=t&offset=1&ss=plf-f&ws=r-f&ps=r-f&cs=r-f&origin=resultslist&zone=queryBar

Sources:



https://www.gojosatoru.love/