Desain Pembelajaran Berbasis Network Learning Dalam Keterampilan Menulis Mata Pelajaran Bahasa Inggris Kelas X SMA N 02 Kota Kediri

Dewi Menur, Punaji Setyosari, Saida Ulfa

Abstract


Abstract: In the development of technology in accordance with the characteristics of students need for instructional design of Network Learning. In this learning students actively interact in providing information to collaboration. The existence of writing skills that can be done according to technological developments influences the students' activeness in communicating and interacting by providing a good writing context and true. In English subjects, students can do learning using Network Learning which students can provide insight into the descriptive text to other students and another side can give comments about the results they post through Instagram.

Abstrak:  Dalam perkembangan teknologi sesuai dengan karakteristik siswa perlunya desain pembelajaran berbasis Network Learning (pembelajaran jejaring). Pada pembelajaran ini siswa aktif berinterasi dalam memberikan informasi secara kolaborasi. Adanya keterampilan menulis yang dapat dilakukan sesuai perkembangan teknologi berpengaruh dengan keaktifan siswa dalam berkomunikasi maupun berinteraksi dengan memberikan kontekn penulisan yang baik dan benar. Pada mata pelajaran Bahasa Inggris siswa dapat melakuakan pembelajaran menggunakan Network Learning yang mana siswa dapat memberikan penngetahuan mengenai teks deskriptif kepada siswa lainnya dan sisiwa lainnya dapat memberikan komen mengenai hasil yang mereka posting melalui media Instagram.


Full Text:

PDF

References


Arikunto, S. 2011. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta:Bumi Aksara.

Budge, K. 2017. Objects in Focus: Museum Visitors and Instagram. Wiley Periodicals, Inc , Volume 60 Number 1

Dirgeyasa, I. W. (2016). College Academic Writing A Genre - Based Perspective. Jakarta: KENCANA

Gustina, H. (2015). Korelasi Media Sosial Instagram dengan Presentasi Diri Mahasiswa Jurusan Ilmu Komunikasi Universitas Riau. Jom FISIP Volume 2 No. 2 .

Goodyear, P., Banks, S., Hodgson, V., & McConnell. (2004). Advances in research on network learning. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers

Smaldino, S. E., Lowther, D. L., & Russell, J. D. (2011). Instructional Technology and Media for Learning Edisi Ke-9. Jakarta: Kencana

Wijayatiningsih, T.D., & Mulayadi, D. (2012). Penerapan Strategi Simatic Maping untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Teks report Bagi Mahasiswa Ilmu Keperawatan Unimus. Jurnal.unimus.as.is, 353-362.




DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um031v5i12018p001

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Dewi Menur, Punaji Setyosari, Saida Ulfa

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

======================================================================

Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran published by Universitas Negeri Malang in collaboration with the Asosiasi Program Studi Teknologi Pendidikan Indonesia (APS TPI) and Ikatan Profesi Teknologi Pendidikan Indonesia (IPTPI) with a MoU.

Publisher Address:
Educational Technology Laboratorium, Building D5, 1st Floor
Faculty of Education, Universitas Negeri Malang
Semarang St. No. 5, Malang City, East Java Province, Postal Code 65145
Email: jinotep.fip@um.ac.id

 

======================================================================

Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran is indexed by:

                

Creative Commons License
JINOTEP is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

JINOTEP Statistics (Since July 13th, 2020)

example counter
View My Stats

View My Stats