The Effect of Picture and Picture Learning Model towards Science Outcomes for Students with Hearing Impairment in the Class VII
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aunurrahman. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Bandung : Alfabeta
Efendi, M. (2009). Pengantar Psikopedagogik Anak Berkelainan. Jakarta: Bumi Aksara.
Hasan, H. (2003). Buku Ajar Strategi Belajar Mengajar. Padang: UNP
Herlianti, J. J. (2015). Pelaksanaan Pembelajaran Ipa Bagi Anak Tunarungu. E-JUPEKhu, 4(1).
Igirisa, S. S., & Ismail, S. (2015). Meningkatkan Hasil Belajar Pada Materi Bangun Ruang Bagi Siswa Tunarungu Melalui Model Pembelajaran Cooperative Tipe Picture And Picture (suatu penelitian yang dilaksanakan di SMPLB Kabupaten Gorontalo). (Doctoral dissertation, UNG).
Kustawan, D. (2013). Analisis Hasil Belajar Program Perbaikan Dan Pengayaan Peserta Didik Berkebutuhan Khusus. Jakarta Timur : PT.Luxima Metro Media.
Ngalimun. (2016). Strategi dan Model Pembelajaran. Yogyakarta : Aswaja pressindo
Oemar, H. (2006). Proses Belajar Mengajar. Bandung : Bumi Aksara
Pratiwi, R. P., & Murtiningsih, A. (2013). Kiat Sukses Mengasuh Anak Berkebutuhan Khsus. Yogyakarta : AR-RUZ MEDIA.
Sarmi, N. W., Marhaeni, D. A. I. N., Dantes, G. R., & St, M. (2015). Pengaruh Penggunaan Pendekatan Pembelajaran Kontekstual Berbantuan Media Gambar Terhadap Minat Dan Hasil Belajar Ipa Pada Siswa Kelas V SLBB N Sidakarya. Jurnal Penelitian dan Evaluasi Pendidikan, 5(1).
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung : ALFABETA.
Suprijono, A. (2009). Cooperative Learning. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Zulfah, T. R., & Biasa, J. P. L. (2015). Pendekatan Proyek Terhadap Hasil Belajar Konsep Energi Pada Anak Tunarungu Kelas II Di SDLB. Jurnal Pendidikan Khusus, 7(3).
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um005v1i22017p145
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Journal of ICSAR

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Journal of ICSAR is Indexing by:
---> View Statistic
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.