Application of Universal Design Principles in Public Spaces for Persons With Disabilities
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afifuddin.( 2012). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Pustaka Setia
Afikah, A., & Iryani, I. (2020). Deskripsi Keterampilan Proses Sains Peserta Didik Kelas XI MIPA dalam Pembelajaran Menggunakan Modul Sistem Koloid Berbasis Inkuiri Terbimbing. Edukimia, 2(3), 122–127. https://doi.org/10.24036/ekj.v2.i3.a143
Ayu, S. B., & Sakya, K. A. (2021). Studi Penerapan Desain Universal Terhadap Aksesibilitas Pasien Dengan Keterbatasan Fisik Di Rsud Dr Iskak. Jurnal Arsitektur ARCADE, 5(1), 1. https://doi.org/10.31848/arcade.v5i1.617
Dewi, N. K., Wahyuwibowo, A. K., & Farkhan, A. (2017). Aplikasi Prinsip Desain Universal Pada Sekolah Inklusi Terpadu Di Surakarta. Arsitektura, 15(1), 284. https://doi.org/10.20961/arst.v15i1.12188
Harahap, R. M., Santosa, I., Wahjudi, D., & Martokusumo, W. (2019). Kajian Penerapan Desain Universal Pada Ruang Kuliah Bagi Penyandang Disabilitas Pendengaran Di Perguruan Tinggi. Jurnal Desain & Seni, FDSK-UMB |, 6(1), 1–26.
Indriastjario, I., Naima, S. P., & Wijayanti, W. (2018). Kajian Penerapan Prinsip Desain Universal Pada Museum Studi Kasus: Museum Geologi Bandung. Modul, 18(2), 83. https://doi.org/10.14710/mdl.18.2.2018.83-89
Kustawan, D. (2016). Bimbingan dan Konseling bagi Anak Berkebutuhan Khusus. Jakarta Timur: PT. LUXIMA METRO MEDIA.
Masruroh, F., Mauliani, I. L., & Anissa. (2015). Kajian Prinsip Universal Design Yang Mengakomodasi. Seminar Nasional Sains Dan Teknologi, (November), 1–11.
Najabah, A., & Arsandrie, Y. (2021). Identifikasi Kualitas Aksesibilitas Bagi Penyandang Difabel Pada Ruang Terbuka Publik Di Surakarta (Studi Kasus : Taman Cerdas Jebres Dan Taman Jaya Wijaya). 8686, 71–82.
Radjawali, Irendra, (2014). Pemahaman Terhadap Pola Aktifitas Ekonomi Untuk Mengidentifikasi dan Melakukan Manajemen Konflik pada Ruang Terbuka Publik, Proseding Makalah Simposium Nasional “Managing Conflicts in Public Spaces Through Urban Design, hal. 83-91. Tata Loka - Volume 14 Nomor 1 - Agustus 2014
Rizkiya, P., Yusuf, M. A., & Caisarina, I. (2021). Akses Penyandang Disabilitas Terhadap Layanan Dan Fasilitas Transportasi Publik Di Kota Banda Aceh. Jurnal Arsitekno, 8(1), 37. https://doi.org/10.29103/arj.v8i1.3833
Sanjaya, R., Harahap, R. M., & Gambiro, H. (2019). Studi Penerapan Desain Universal Pada Masjid Manarul Amal Kampus Meruya Di Universitas Mercu Buana Jakarta Barat. Narada : Jurnal Desain Dan Seni, 6(3), 339. https://doi.org/10.22441/narada.2019.v6.i3.001
Sunandar, A., Ediyanto, E., Firdiana, A., Hadiana, D., Nafiah, M., Lailiyah, N., Aqila, T., Romlah, S., & Hadayani, S. (2022). Equality Analysis Of The Right Education For Disabilities: A Juridical And Factual Study Implementation Of Management Inclusion Education. Journal of ICSAR, 6(2), 134-142.
Supar, E. E. (2019). Evaluasi Desain Universal Ruang Terbuka Publik Tepian Air (Studi Kasus: Kawasan Siring Nol Kilometer Kota Banjarmasin). Seminar Nasional Teknologi Terapan VI 2018, (1992), 16–22.
Syaodih (2015). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um005v7i12023p18
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Journal of ICSAR
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Journal of ICSAR is Indexing by:
---> View Statistic
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.