The Effectiveness of the Pictorial Book to Improve the Understanding of Deaf Students About Nature and Environment in Elementary School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Cosby, P. C. (1985). Methods in behavioral research. Paulo Alto: Mayfield Publishing Company
Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative & Quantitative Approach. London: SAGE Publications.
Cruickshank, W. M. (1980). Psychology of exceptional children and youth, Englewoood: Prentice Hall.
Department of Education. (1994). Kurikulum Pendidikan Luar Biasa: Landasan, Program dan Pengembangan. Jakarta : Depdikbud.
Degeng, I. N. S. (2000). Paradigma baru penyusunan sistem pendidikan tinggi. Pidato ilmiah dalam rangka wisuda sarjana Unmer Surabaya, 1 April 2000
Efendi, M. (2009). Pengantar Psikopedagogik Anak Berkelainan. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Efendi, M. (2008). Pengembangan media grafis bergambar berbasis komunikasi total untuk meningkatkan kemampuan bahasa anak tunarungu kelas rendah di Sekolah Dasar. Malang: Lembaga penelitian Universitas negeri Malang.
Hammil, D. (2004). What We know about correlates of reading. Exceptional children. 70(4), 453-468
Hariadi, B. (2011). Pengaruh strategi pembelajaran kooperatif tipe STAD berbasis web vs teks dan gaya belajar terhadap hasil belajar mahasiswa. Malang: Disertasi Program Pasca Sarjana UM.
Kirl, S. A., Gallagher, J. J., Coleman, M. R., Anastasiow, N. (2009). Educating Exceptional Children. New York: Hougton Mifflin Harcourt Publishong Company
Muijz, D., & Reynolds, D. (2008). Effective Teaching. London: Sage Publication Ltd.
Nasution, S. (2009). Berbagai pendekatan dalam proses belajar dan mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Rakhmat, J. (2004). Psikologi komunikasi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Rika . (2006). Pengembangan hidden card untuk meningkatkan kemampuan vocabulary bahasa Inggris siswa kelas V di SDN Arjowinangun Malang. Skripsi Jurusan Teknologi Pendidikan FIP Universitas Negeri Malang.
Sharifi, A., Kakojoibari, A.A., Sarmadi, M. R., (2011). Comparison of Different Levels of Reading Comprehension between Hearing-Impaired loss and Normal Hearing Students. Audiology, 19(2):25-32.
Somantri, T. S. (2006). Psikologi anak luar biasa. Bandung : PT Refika Aditama.
Spencer, H., Ertling, C., & Marschack, M. (2000). The deaf child in the family and at school. Mahwah, NJ: Erlbaum
Setyasari, P., & Sihkabuden. (2005). Media pembelajaran. Malang: Laboratorium TEP FIP UM
Tarigan, H. G. (1983). Menyimak sebagai ketrampilan berbahasa. Bandung: Angkasa
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um005v1i22017p103
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Journal of ICSAR
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Journal of ICSAR is Indexing by:
---> View Statistic
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.